1
سنگ تمام فدراسیون هندبال برای نشمین

بازگشت نشمین شافعیان با هدایت تیم ملی

  • کد خبر : 96564
  • 08 اردیبهشت 1403 - 19:58
بازگشت نشمین شافعیان با هدایت تیم ملی
نشمین شافعیان مربی سابق تیم ملی هندبال زنان به عرصه بازگشته. فدراسیون هندبال هدایت تیم ملی جوانان و بزرگسالان را بر عهده او نهاده است.

صمد خزایی – افرا ورزش: نشمین شافعیان یکی از مربیان پر افتخار هندبال زنان ایران به شمار می‌آید که همراه با تیم‌های مختلف باشگاهی سابقه قهرمانی در سوپر لیگ هندبال زنان کشور را در کارنامه دارد.

شافعیان که سابقه هدایت تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را در کارنامه دارد در آخرین حضورش در تیم ملی موفق شد در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی اردن با صعود به جمع چهار تیم پایانی، برای اولین‌بار سهمیه دختران هندبالیست در آوردگاه جهانی را کسب کند.

بدین ترتیب او اولین رشته‌ توپی بانوان ایران نام گرفت که به مسابقات قهرمانی جهان راه یافته است. اما در همان سال یعنی ۱۴۰۰ به یکباره شافعیان از تیم ملی بنا بر دلایل مختلف و گوناگون کنار رفت.

او در آخرین حضورش در تیم باشگاهی همراه با تیم اشتاد سازه مشهد قهرمان لیگ برتر هندبال زنان کشور شد اما حالا حدود سه سال است از هندبال به‌دور است که در همین روزهای اخیر یعنی فروردین ۱۴۰۳ فدراسیون هندبال اعلام کرد که هدایت دختران جوان در مسابقات قهرمانی جهان مقدونیه شمالی بر عهده او خواهد بود.

نشمین شافعیان

تیم ملی جوانان در مسابقات قهرمانی جهان با رومانی، هلند و برزیل هم‌گروه است.

اتفاقی که با واکنش‌های جالبی در میان خانواده هندبال همراه شد. چرا که فدراسیون در شرایطی هدایت جوانان هندبالیست را در مسابقات جهانی به او سپرده که خود پیش‌تر در رده بزرگسالان سهمیه جهانی برای هندبال کسب کرده؛ اما همراه  با تیم ملی به مسابقات جهانی اسپانیا اعزام نشد و چندین سال خانه‌نشین ماند.

پس از اینکه نخستین اردوی تیم ملی جوانان در سال جدید به میزبانی تهران به پایان رسید حالا فدراسیون در نظر دارد تا اردوی مشترکی در سمنان برای تیم ملی بزرگسالان و جوانان برپا کند تا دختران بزرگسال نیز خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده کنند.

بازی‌های آسیایی

این اردو مشترک قرار است با شرکت ۲۰ بازیکن بزرگسال و ۲۱ بازیکن جوان از تاریخ  ۱۱ الی ۱۷ اردیبهشت‌ زیر نظر شافعیان برگزار شود.

با توجه به اعلام لیست ۲۰ نفره فدراسیون برای اردوی بزرگسالان، نشمین شافعیان هم‌زمان به‌عنوان مربی در کنار مریم فخری در تیم بزرگسالان مشغول فعالیت است.

البته نکته قابل‌توجه در رده جوانان و حضور شافعیان این است که او قرار است تک‌وتنها بدون دستیار و مربی ایرانی راهی مسابقات قهرمانی جوانان جهان شود.

البته مهدی رهبری نیز به‌عنوان مشاور فنی یا مدیر فنی در اردوی اول کنار او قرار گرفت و حالا در لیست فدراسیون در اردو مشترک سمنان غایب است. مدیر تیم‌های ملی هندبال زنان یعنی مریم رضاییان سرپرست تیم ملی در این اردو است.

با توجه به این بازگشت شکوهمند حالا می‌توان گفت که فدراسیون هندبال برای بانوی کرمانشاهی هندبال ایران سنگ تمام گذاشته است و به نظر می‌رسد تا این لحظه او هم در تیم ملی بزرگسالان و هم جوانان دارای سمت خواهد بود.

شافعیان پس از این اتفاق در گفتگویی اختصاصی با فدراسیون هندبال اظهار داشت؛ از اعتماد رئیس فدراسیون تشکر می‌کنم. خوشحالم که بازم افتخار حضور در تیم ملی را دارم. طی این مدت از هندبال به‌دور نبودم و همیشه پیگیر مسابقات و اردوها بودم.

لازم به ذکر است؛ بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا آذرماه امسال و بیست و چهارمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان جهان ۳۰ خرداد لغایت ۱۰ تیرماه به میزبانی مقدونیه شمالی برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=96564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.