11
در نکوهش تصمیم اداره ورزش و جوانان فارس

لگد شیرازی به ووشو و منطق | توپ در زمین متولی ورزش فارس

  • کد خبر : 90950
  • 21 اردیبهشت 1402 - 10:43
لگد شیرازی به ووشو و منطق | توپ در زمین متولی ورزش فارس
مسابقات قهرمانی ووشو و انتخابی تیم ملی دختران به دلیل جلوگیری از احتمال وقوع پیشامدهایی خارج از کنترل در ورزش فارس، لغو شد.

به گزارش افرا ورزش مسابقات ووشو قهرمانی جوانان دختران کشور و انتخابی تیم ملی در این رده سنی، که قرار بود طی روزهای ۲۳ تا ۲۸ اردیبهشت ماه به میزبانی باشگاه رنگ فیروزه در شیراز برگزار شود، لغو شد.

طبق اعلام رسمی فدراسیون ووشو “اتفاقات اخیر شهر شیراز پیرامون مسابقه دو نیمه ماراتن” دلیل این تصمیم است. مسابقه دو همگانی که با حضور زنان شرکت‌کننده بدون حجاب برگزار، و مشکلاتی را نیز برای فدراسیون دوومیدانی به وجود آورده بود.

رقابت دو همگانی شیراز به یک دردسر جدی برای ورزش فارس تبدیل شد. از سوی دیگر رییس فدراسیون دوومیدانی استعفا کرد و جو در ورزش شیراز، شرایط ملتهبانه را تجربه کرد.

لغو مسابقات ووشو که در ابتدا تعویق خوانده شد، در حالی رخ داد که مسابقات بخش پسران‌، با حضور بیش از ۷۰۰ نفر ورزشکار و مربی و‌ داور برگزار شد و فدراسیون ووشو آمادگی کاملی داشت، تا مسابقات بخش دختران را نیز با همین کیفیت در ادامه برگزار کند.

مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در گفتگو با افرا ورزش اعلام کرد که لغو در وهله اول توسط مدیریت باشگاه رنگ فیروزه شیراز صورت گرفته و سپس، با انصراف باشگاه به دلیل عدم آمادگی میزبانی از مسابقات، موافقت شده است.

این در حالی است که لغو یک رویداد باید از سوی هیئت ورزشی استان به فدراسیون اعلام شود. به همین دلیل به سراغ رییس هیئت ووشو استان فارس رفتیم.

سید یاسر موسوی رییس هیئت ووشو استان فارس در گفتگو با افرا ورزش، موضع اداره کل ورزش و جوانان در قبال ناآمادگی باشگاه رنگ فیروزه یا هیئت استان فارس را رد کرد.

وی اظهار کرد : ما و رنگ فیروزه به عنوان میزبان و حامی این مسابقات، آمادگی این میزبانی را داشتیم اما این تصمیم، مستقیما توسط اداره کل ورزش گرفته شده است. تصمیمی که مبنای آن جلوگیری از وقوع احتمالی اتفاقی مشابه مسابقه دو همگانی است. اتفاقی خارج از کنترل، که می‌تواند بر جنجال‌های اخیر ورزش فارس اضافه کند.

مسابقات قهرمانی ووشو دختران در حالی لغو می‌شود که مریم کاظمی‌پور، معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان همواره تاکید زیادی بر فراهم کردن امکانات حداکثری و حمایت از ورزش زنان به ویژه در رده‌های سنی پایه کرده است.

از طرفی، لغو مسابقات آن هم در فاصله چند روز تا شروع، مشکلاتی را برای ورزشکاران، کادر فنی و داوران به وجود می‌آورد. به خصوص در شرایطی که بعضی متقاضیان برای سفر به شیراز، حتی رفت‌و‌آمد و محل اسکان خود را نیز مشخص کرده بودند.

البته برگزار نکردن مسابقات انتخابی تیم ملی به دلیل مسابقه دو همگانی نیز بعد دیگری از مسئله است در حالی که مقایسه شرایط برگزاری این دو رویداد، یک مقایسه اشتباه است.

کمی تفکر لازم است تا نشان دهد نظارت بر مسیری روباز در حدود ۲۰ کیلومتر با نظارت بر یک سالن سرپوشیده هزار متر مربعی قابل مقایسه نیست. در واقع، مقایسه کردن دو همگانی به مسابقات حرفه‌ای قهرمانی کشور کاملا غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر این رقابت‌ها علاوه بر خدشه‌ای که به اعتبار اداره کل ورزش و جوانان فارس وارد می‌کند، برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو دختران را نیز در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد و تقویم فدراسیون ووشو را هم دچار تغییری غیرمترقبه و دردسرساز می کند.

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=90950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.