18

فراخوان ملی پوشان هندبال و نگاهی به فهرست تیم بی مربی ؛ مسیر جدیدی در کار است؟

  • کد خبر : 3702
  • 10 اردیبهشت 1397 - 11:50
فراخوان ملی پوشان هندبال و نگاهی به فهرست تیم بی مربی ؛ مسیر جدیدی در کار است؟

نخستین اردوی آماده سازی تیم ملی هندبال بانوان از تاریخ 17 اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شود. اردویی که در آن 31 بازیکن حضور خواهند داشت. اما بحث اصلی این است که تیم ملی قرار است توسط چه کسی هدایت شود و آیا راه جدیدی در پیش خواهد گرفت؟

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports ؛ تیم ملی هندبال بانوان قرار است پاییز امسال در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن شرکت کند و نمی خواهد نتایج دوره گذشته در کره جنوبی این بار در ژاپن تکرار شود. همین موضوع سبب شده فدراسیون هندبال به فکر راه اندازی اردوی تیم ملی بیقتد.

اردوی تیم ملی از تاریخ 17 تا 20 اردیبهشت ماه با حضور 31 بازیکن در تهران برگزار می شود. قرار است ملی پوشان هندبال زیر نظر نشمین شافعیان و مرضیه یوسف تمرین کنند. درست همان کادری که در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی مسئولیت فنی تیم را بر عهده داشتند.

این در حالی است که فدراسیون هندبال از ماه ها قبل به دنبال جذب یک مربی خارجی برای تیم ملی هندبال بانوان بوده اما این امر هنوز محقق نشده است. در صورتی که تا زمان آغاز اردوی تیم ملی ، مربی خارجی با فدراسیون هندبال به توافق برسد ، اردو زیر نظر مربی خارجی دایر می شود و در غیر این صورت فعلا تا زمان تعیین تکلیف نیمکت ، یوسف و شافعیان کادر فنی تیم ملی هستند.

اسامی ملی پوشان هندبال اما با نظر مشترک شافعیان و یوسف انتخاب شده. دلیل این مدعا هم این است که مرضیه یوسف اصولا لیگ 96 را ندیده و در نتیجه مرضیه افشاری را به تیم ملی هندبال دعوت کرده که ماه ها مصدوم بوده و سال گذشته هیچ تیمی نداشته و در 2 دوره گذشته لیگ برتر برای هیچ تیمی به میدان نرفته است.

از سوی دیگر دعوت از مهره هایی جوان چون حدیثه نوروزی از شهرداری شاهین شهر که در لیگ 96 درخشیدند نشان می دهد شافعیان در این فهرست نظرات خود را اعمال کرده است. واضح است در فهرست دعوت شده تلاش شده کسی از قلم نیفتد اما موضوع این است که قرار است چه کسانی از فهرست تیم ملی خط بخورند.

الگویی به نام کبدی ؛ خانه تکانی اجتناب ناپذیر

در این شرایط باید دید آینده هندبال بانوان ایران به کدام سو می رود. بازیکنان جوان و با انگیزه بدنه جدیدی برای تیم ملی تشکیل می دهند یا همچنان با تکیه بر واژه “تجربه” ، تیمی با حداقل تغییر را خواهیم دید. تیم ملی در فاصله ماه ها تا آغاز مسابقات قهرمانی آسیا برای خانه تکانی و تشکیل تیم ملی جدید فرصت دارد.

تیم ملی کبدی باید برای فدراسیون هندبال الگو قرار گیرد. در کبدی ، ترس از شکست سبب شد کادر فنی تیم ملی جرئت دست زدن به ترکیب تیم باقی مانده از گوانگجو 2010 و اینچئون 2014 را نداشته باشند و در نتیجه در مسابقات قهرمانی آسیا گرگان 2017 عملکردی فاجعه بار رقم خورد. تاوانی که پس دادیم در نهایت فدراسیون کبدی را به تغییرات گسترده و مرخص کردن نیمی از بازیکنان تیم ملی مجاب کرد.

در هندبال ، گرچه میانگین سنی بازیکنان تیم ملی چندان بالا نیست اما آن چه کادر فنی باید بیش از پیش در نظر گیرند اولویت دادن انگیزه و توان واقعی فنی نسبت به نام ها است. دیر یا زود باید وارد دوران گذار به سوی تشکیل تیم ملی جدید شویم و از آن ، راه گریزی نیست.

لیست ملی پوشان هندبال :

نرگس شيخی، راضيه جانباز ، هانيه لک ، شقايق باپيری ، مينا وطن پرست ، سيران احمدی ، الناز رمضانپور ، مژگان قهرمانی ، مريم يوسفی ، زينب بذرافکن ، ساناز رجبی ، رويا نوروزی ، آرزو محمدی، شيدا فلاحی ، نيوشا مرادبخش ، مريم کارانديش ، سعيده حراچی ، زهرا فقيهی ، فاطمه موسوی ، صونا بيداد ، حديثه نوروزی ، پريسا عليپور ، پريناز قربانی ، بهاره ايزدگشب ، راضيه سهرابی ، طاهره محمدقاسمی ، سهيلا هيئت ، الناز قاسمی ، فاطمه خليلی ، نوريه عباسی ، مرضيه افشاری

سرپرست: طاهره مبری / مربیان : مرضيه يوسف و نشمين شافعيان / فیزیو تراپ : اکرم حبيب لو

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=3702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.