14

درباره انصراف قهرمان از حضور در لیگ برتر هندبال | ظهور و سقوط شهید چمران لارستان

  • کد خبر : 28058
  • 15 شهریور 1398 - 12:08
درباره انصراف قهرمان از حضور در لیگ برتر هندبال | ظهور و سقوط شهید چمران لارستان

انصراف قهرمان از حضور در لیگ برتر هندبال بانوان در فصل جدید اتفاقی است که برگزاری فصل جدید لیگ برتر هندبال بانوان را تحت تأثیر قرار داده است. لیگی که قرار است در آن ۸ تیم حضور داشته باشند باز هم یکی از تیم‌های مهم خود را به فراموشی می‌سپارد.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ باشگاه شهید چمران لارستان پس از ۲ قهرمانی در لیگ برتر هندبال بانوان؛، تجربه حضور در مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا و سال‌ها هزینه در عرصه هندبال تصمیم گرفته دیگر در لیگ برتر هندبال بانوان حضور نداشته باشد.

آن‌ها سال گذشته در رقابت با تاسیسات دریایی قهرمانی را از چنگ تیم تهرانی درآوردند و جام را بالای سر بردند اما حتی قهرمانی، مسعود راستی مالک تیم شهید چمران را برای ادامه هزینه در هندبال قانع نکرد.

زمزمه‌ها در مورد پایان دوران بقای شهید چمران لارستان در لیگ هندبال بانوان مربوط به امسال نیست. سال گذشته نیز در تابستان و تقریباً در چنین زمانی، گفته می‌شد که مسعود راستی ممکن است دیگر برای هندبال لیگ برتری هزینه زیادی نکند و لارستان با تیمی کم هزینه و بی ستاره وارد لیگ برتر شود.

به عبارت دیگر در آن زمان برنامه‌ای برای این که شهید چمران به طور کلی از لیگ خارج شود وجود نداشت و برنامه روی میز، کم کردن هزینه‌ها بود اما به نظر می‌رسد راستی از هزینه‌های متوالی برای این تیم با وجود کسب عناوین، ناراضی است و انتظار داشته حمایت‌های مستقیمی را از اداره کل ورزش و جوانان استان فارس دریافت کند.

ورزشگاه تختی لارستان ، خانه تیم شهید چمران که باید به جمعه های خلوت عادت کند

با توجه به وضعیت مالی نابسامان در کشور و کاهش اعتبار مالی ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها، راستی بدترین زمان ممکن را برای وارد کردن فشار حداکثری به متولی ورزش استان فارس انتخاب کرده زیرا در خزانه این اداره کل، کمبود منابع مالی در مقایسه با هزینه‌ها تا این حد جدی نبوده است.

در این شرایط واضح بود که اداره کل ورزش و جوانان استان فارس با وجود علاقه‌مندی به ادامه حضور تیم شهید چمران در لیگ هندبال و حمایت از حضور مسعود راستی به عنوان بخش خصوصی حامی هندبال و ورزش بانوان، نمی‌تواند در سطحی که راستی انتظار داشت از تیم حمایت کند.

چنین بود که راستی سرانجام تصمیم گرفت از حمایت از تیم لیگ برتری دست بکشد. با این وصف، شهید چمران احتمالاً با تیمی متشکل از هندبالیست‌های لار راه حضور در لیگ‌های پایین‌تر را در پیش می‌گیرد تا هندبال زنان در لارستان به طور کلی متوقف نشود اما خبری از لیگ برتر نخواهد بود.

شهید چمران لارستان با ورود به لیگ برتر هندبال بانوان در اوایل دهه حاضر، تیمی معمولی در این سطح بود. در حقیقت، برنامه‌ای در ابتدای راه برای ایجاد تیمی کهکشانی در لارستان وجود نداشت و لارستان تیمی درجه دو در شهر جنوبی بود.

لارستان در جریان پیروزی خانگی بر سپاهان در سالی که برای دومین بار قهرمان شد

در سال ۹۵ بود که شهید چمران پروژه قدرت نمایی خود را آغاز کرد و بودجه مالی جالب توجهی با حمایت بخش خصوصی به این تیم تزریق شد. حاصل این بود که شهید چمران از تیمی درجه دو در لیگ ۹۴ به تیم قهرمان لیگ ۹۵ تبدیل شد و تجمع ستاره‌ها این تیم را قهرمان لیگ کرد.

یک سال بعد در لیگ ۹۶، آن‌ها در مسیر تکرار قهرمانی برابر تاسیسات دریایی و نفت و گاز گچساران قافیه را باختند. شکست در تهران برابر تاسیسات مسیر تیم نشمین شافعیان برای دفاع از قهرمانی را ناهموار کرد و فصل برای لارستان، به خوبی تمام نشد.

در لیگ ۹۷ اما آن‌ها با نهایت شایستگی دوباره قهرمان شدند و جام را بالای سر بردند. ۲ قهرمانی و یک عنوان سومی طی ۳ سال برای شهید چمران به همراه حضور در مسابقات باشگاهی غرب آسیا کارنامه دوران طلایی شهید چمران با مسعود راستی بود. باشگاهی که غیر از هندبال، در فوتبال نیز فعالیت قابل توجهی در سطح استانی دارد.

مسعود راستی به عنوان بخش خصوصی، گنجینه‌ای ارزشمند برای هندبال و ورزش بانوان ایران بود و البته مدیران ورزشی استان فارس باید تلاش کنند این گنجینه را برای آینده حفظ کنند. مشخص نیست راستی در مورد آینده چه ایده‌ای در ذهن دارد اما بدون تردید اما خادم ورزش بوده و با علاقه قلبی در این راه قدم نهاده است. حراست و نکوداشت مسعود راستی از اوجب واجبات در فارس است.

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=28058

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.