13

درباره حضور زنان در سالن بسکتبال آزادی ؛ شور و اشتیاقی برگرفته از شجاعت

  • کد خبر : 1404
  • 07 اسفند 1396 - 11:46

حضور زنان در سالن بسکتبال آزادی در جریان دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و عراق در مقدماتی جام جهانی اتفاقی ویژه و شادی بخش برای زنان ورزش دوست کشور است که می تواند به تصمیمی شجاعانه و مردم محور تعبیر شود.

به گزارش IWSPORTS ، درهای سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی به شکلی حیرت انگیز در جریان دیدار ایران و عراق به روی زنان گشوده شد بدون این که خبری از تمهیدات امنیتی دست و پا گیر باشد و به زنان اجازه داده شد بازی بسکتبال ایران و عراق را از نزدیک تماشا کنند.

حضور زنان در سالن بسکتبال آزادی و در بخشی از سکوها ، شور و انرژی را به این بازی آورد و کمک کرد تا تیم ملی در جوی سنگین برای حریف و کاملا به سود خود ، عراق را با شکستی سنگین بدرقه کند و همه ، از این جو دوستانه و متحد برای وطن لذت بردند.

موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها مدت ها است که مطرح است و اکنون فدراسیون بسکتبال می تواند به خود ببالد که توانسته با اقدامی شجاعانه ، گامی برای احقاق حقوق زنان ورزش دوست بردارد و موجی از امید به حل این مشکل در سایر ورزشگاه ها و رشته ها را ایجاد کند.

پشنهاد طباطبایی و شجاعتی مشترک

فریده شجاعی که به تازگی به عنوان نایب رئیس فدراسیون بسکتبال منصوب شده در گفتگویی اعلام کرده که پیشنهاد حضور زنان و خانواده ها در این مسابقه از سوی رامین طباطبایی ارائه شده است.

شجاعی گفته است زمانی که طباطبایی پیشنهاد حضور زنان را به وی ارائه کرده ، وی نیز مشتاقانه این موضوع را دنبال کرده تا مجوز حضور برای زنان صادر شود. در این میان ، می توان در این تصمیم شجاعانه ؛ علاوه بر فدراسیون بسکتبال ، وزارت ورزش و جوانان را هم دخیل کرد.

وزارت ورزش و جوانان در مورد حضور زنان در ورزشگاه ها موضعی مثبت دارد اما برای این که بتواند برای همیشه این موضوع را حل کند باید بتواند به سوالات نظام حاکمیتی در مورد چالش های حضور زنان در ورزشگاه ها پاسخ دهد و به نظر می رسد موفقیت حضور زنان در مسابقه بسکتبال ایران – عراق ، یک گام رو به جلو برای وزارت ورزش و جوانان است.

فریده شجاعی نایب رئیس فدراسیون بسکتبال گفته است که برای تداوم این حضور بسیار مشتاق است و فدراسیون بسکتبال از حضور زنان در مسابقات مختلف، استقبال می کند. این اقدام ، گامی مهم برای به نمایش گذاشتن “تلاش برای تغییر” در فدراسیون بسکتبال در دوره جدید مدیریتی رامین طباطبایی و البته فریده شجاعی محسوب می شود.

دست به دست هم دهیم به مهر…

زنان می خواهند در مسابقات ورزشی مردان حضور داشته باشند. شاید به این فکر کنیم که حقوق مسلم زنان در این زمینه گاهی چنان نادیده گرفته شده که اکنون با اعطای بخشی از این حقوق به زنان ، باید در پوست خود نگنجیم اما در هر حال ، اکنون زمان همدلی و کمک آحاد جامعه ورزش برای بازگرداندن این حق به زنان ورزش دوست است.

حضور زنان در ورزشگاه ها با تاکید بر رعایت تمامی ضوابط امنیتی و فرهنگی ، روحی تازه در کالبد ورزش کشور خواهد دمید و این ، ماموریتی است که همه ما در مورد آن ایفای نقش می کنیم. از وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ها گرفته تا رسانه ها ، باشگاه ها ، ورزشکاران و هواداران.

*حامد اسماعیلی

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=1404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.