7
مسابقات هاکی روی یخ زنان آسیا

پیروزی پرگل و آسان ایران برابر قرقیزستان

  • کد خبر : 90713
  • 13 اردیبهشت 1402 - 9:24
پیروزی پرگل و آسان ایران برابر قرقیزستان
قرقیزستان هم نتوانست مانعی در برابر دختران هاکی روی یخ ایران باشد و سومین برد در مسابقات قهرمانی آسیا به دست آمد.

به گزارش افرا ورزش، کسب یک پیروزی دیگر در بانکوک سبب شد تیم ایران به‌عنوان تیم اول، راهی دور حذفی مسابقات هاکی روی یخ زنان آسیا شود.

 مسابقات هاکی روی یخ قهرمانی آسیا امروز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت در بانکوک تایلند با پیروزی ۲۰ بر صفر ایران بر قرقیزستان همراه بود.

تیم تحت هدایت فرزاد هوشیدری پس از دو برد ۱۷ بر یک برابر هند و ۲۰ بر صفر برابر کویت به این بازی آمد و طوفان ایران، قرقیزستان را نیز با خود برد.

وقت اول

ایران برای شروع جشنواره گل خود تا دقیقه ۶ مسابقه صبر کرد تا سرانجام حدیثه پورهاشمی گل اول را به ثمر رساند.

پس از او، دیانا فرزام نیا ایران در دقیقه ۷ با پاس یگانه بهرامی گلزنی کرد و در دقیقه ۸، فاطمه اسماعیلی گل سوم را نیز به ثمر رساند.

عسل حیدری در دقیقه ۹ گل چهارم را زد، فاطمه اسماعیلی در دقیقه ۱۰ دبل کرد و دیانا فرزام نیا در دقیقه ۱۱ با پاس یگانه بهرامی ششمین گل را وارد دروازه قرقیزها کرد.

در ادامه نوبت به مژگان شاهسوند و نگار خرم رسید که در دقایق ۱۲ و ۱۷ در لیست گلزنان قرار بگیرند. اولی با پاس فاطمه اسماعیلی و دومی با پاس فاطمه آقایی.

گل الهام مدیر دهقان در دقیقه ۱۸ پایان‌بخش گل‌های ایران در وقت اول مسابقه بود و ایران در این بخش از بازی، ۹ بر صفر پیش افتاد.

وقت دوم

پایان‌دهنده گل‌های ایران در وقت اول، این بار آغازگر بود. الهام مدیر دهقان پاس فاطمه اسماعیلی را به گل دهم ایران تبدیل کرد و این اتفاق در دقیقه ۲۲ رخ داد.

آذین قارونی در دقیقه ۲۴ نخستین گل خود در این تورنمنت را به ثمر رساند و همین اتفاق برای مربی – بازیکن ایران، اعظم سنایی در دقیقه ۲۹ رخ داد.

فاطمه اسماعیلی پس از ۲ گل و ۲ پاس گل، در دقیقه ۳۴ گل سوم خود و گل سیزدهم ایران را وارد دروازه قرقیزستان کرد. بر خلاف گل دهم، این بار الهام مدیر دهقان در نقش پاسور ظاهر شد.

عسل حیدری در ادامه قدردان پاس نگار ارجمند بود و گل چهاردهم را زد و کمتر از دو دقیقه بعد، این بار خود نگار ارجمند بود که نامش را وارد لیست گلزنان این بازی کرد.

شانزدهمین و آخرین گل ایران در وقت دوم مسابقه در دقیقه ۳۹ توسط فاطمه اسماعیلی و با پاس اعظم سنایی به ثمر رسید.

وقت سوم

فاطمه اسماعیلی پنجمین گلش در این مسابقه را در آغاز وقت سوم و در دقیقه ۴۲ با پاس مژگان شاهسوند به ثمر رساند و یگانه بهرامی ۲ دقیقه بعد زننده گل هجدهم ایران شد.

اسماعیلی که دست‌بردار قرقیزها نبود در دقیقه ۴۵ گل نوزدهم را هم زد و در دقایق ۴۹ و ۵۲ دو گل دیگر هم به ثمر رساند البته در این فاصله، ایران با نگار خرم به یک گل دیگر رسیده بود.

عسل حیدری، نگار خرم، حدیثه پورهاشمی و فاطمه اسماعیلی در زمان باقی‌مانده چهار بار دیگر پاک را از خط دروازه قرقیزستان عبور دادند.

بدین ترتیب ایران ۲۶ بر صفر قرقیزستان را شکست داد و رکوردهای گل‌های خود در این مسابقات را نیز بهبود بخشید. این بازی به قضاوت جورجی آن رگنسیا از فیلیپین برگزار شد.

همچنین در پایان این مسابقه فاطمه اسماعیلی به‌عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. او به همراه اعظم سنایی در پاس گل نیز پیشتاز بودند و سه پاس گل به یاران خود دادند.

در انتظار پلی‌آف 

ایران اکنون با ۳ بازی و ۳ برد و به‌عنوان تیم اول راهی پلی‌آف شده تا با تیم چهارم دیگر گروه که احتمالا امارات خواهد بود دیدار کند.

به ثمر رساندن ۶۳ گل در ۳ بازی و دریافت تنها یک گل حاکی از توان فنی غافلگیرکننده تیم ایران البته پیش‌بینی می‌شود ایران با ورود احتمالی به نیمه‌نهایی محک جدی‌تری در پیش داشته باشد جایی که تیم‌های شرق قاره رقبای خوبی برای ایران هستند.

گلزنان ایران در این بازی

فاطمه اسماعیلی (۹ گل) نگار خرم، عسل حیدری (۳ گل) الهام مدیر دهقان، حدیثه پورهاشمی، دیانا فرزام نیا (۲ گل) مژگان شاهسوند، آذین قارونی، اعظم سنایی، نگار ارجمند، یگانه بهرامی (یک گل)

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=90713

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.