12
تنیس روی میز رنکینگ نوجوانان دختر دسته اول کشور

۱۵ بازی و ۱۵ برد در قم | ستایش “نباز” ایلوخانی

  • کد خبر : 90545
  • 09 اردیبهشت 1402 - 8:27
۱۵ بازی و ۱۵ برد در قم | ستایش “نباز” ایلوخانی
پیروزی‌های متوالی در چارچوب مسابقات تنیس روی میز رنکینگ نوجوانان دختر دسته اول کشور در قم، حکم قهرمانی ستایش ایلوخانی را امضا کرد.

به گزارش افرا ورزش، پرونده مسابقات تنیس روی میز رنکینگ نوجوانان دختر دسته اول کشور روز جمعه ۸ اردیبهشت در قم بسته شد و قهرمانی به ستایش ایلوخانی رسید.

در واقع، قهرمانی این دختر خوش‌آتیه همدانی، یک اتفاق قابل‌پیش‌بینی بود. به‌عنوان یک استعداد ناب، او توانسته طی دو سال اخیر نگاه‌ها را در جامعه تنیس روی میز به خود خیره کند.

در این شرایط، عجیب نبود که او بتواند با وجود رقابت در رویدادی فرسایشی و دوره‌ای، بدون پذیرش حتی یک شکست، قهرمان رنکینگ نوجوانان دسته اول شود.

مسابقات رنکینگ چیست؟

فدراسیون تنیس روی میز در فرمت جدید برگزاری رقابت‌های رده‌های سنی خود برای تشکیل رده‌بندی برترین‌های هر رده سنی، مسابقاتی را به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌کند.

بر خلاف سایر رویدادهای این رشته که گروهی از شرکت‌کنندگان در جداول ۳ و ۴ نفره در مرحله نخست رقابت می‌کنند و سپس نفرات منتخب در پلی‌آف به جمع ستاره‌ها می‌پیوندند، مسابقات رنکینگ اکنون به شکل دوره‌ای برگزار می‌شود.

شرح : ستایش ایلوخانی (نفر دوم از چپ) سال گذشته یکی از اعضای تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا بود

به همین دلیل بود که در قم، تنها ۱۶ دختر برتر پینگ پنگ باز حضور داشتند؛ اما هر یک از آن‌ها، ۱۵ بار مسابقه دادند و این احتمالا حتی برای ستایش ایلوخانی که در همین رده سنی تجربیات باارزشی دارد، پرفشار بود.

به‌طورکلی، مسابقات رنکینگ ابزاری برای گزینش ورزشکاران در فرآیند حضور در اردوها، مسابقات انتخابی تیم ملی یا سطح‌بندی در مسابقات قهرمانی کشور است.

رقابت نزدیک بین ستایش ایلوخانی و باران ارجمند

تفاوت بین دو ستاره آینده تنیس روی میز را یک بازی رقم زد. در حقیقت، این رویداد اگر قرار بود که قهرمان دیگری داشته باشد، نامی جز باران ارجمند مطرح نبود.

بر همین اساس، پیروزی ستایش در دیدار رودررو برابر باران ارجمند که او هم مانند ایلوخانی همه مسابقاتش را برده بود، رای به قهرمانی ۳۰ امتیازی (حداکثر امتیاز ممکن) برای دختر همدانی داد.

یکتا لرکیان از خوزستان، ال آی ابراهیم پور از آذربایجان غربی، ماندانا موسوی از اصفهان، فاطمه یزدان پناه از فارس، مارال تقی زاده و نسیم صالح اقدم هردو از آذربایجان شرقی سوم تا هشتم شدند و جواز حضور در انتخابی تیم ملی را کسب کردند.

گام بعدی دختران تنیس روی میز

هشت نفری که از این مسابقات برای حضور در انتخابی تیم ملی گزینش شده‌اند به ۴ نفر دیگر از رنکینگ جهانی می‌پیوندند. خروجی این سازوکار، انتخاب ترکیب تیم ملی برای دو رقابت پیش رو در سال ۱۴۰۲ است.

تیم ملی تنیس روی میز نوجوانان دختر ایران باید در مسابقات آسیای میانه شرکت کند و همچنین مسابقه قهرمانی آسیا را در پیش خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=90545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.