6
نسل اول هاکی روی یخ ایران در آسیا

الهام مدیر دهقان: طلا گرفتن سخت است ولی ما می‌توانیم

  • کد خبر : 90429
  • 05 اردیبهشت 1402 - 10:22
الهام مدیر دهقان: طلا گرفتن سخت است ولی ما می‌توانیم
الهام مدیر دهقان بازیکن ارزشمند تیم ملی هاکی روی یخ ایران می گوید این‌که در بدنه دولت به تیم ملی توجه و کمکی نشود، منصفانه نیست.

به گزارش افرا ورزش، تا چند روز دیگر دختران هاکی روی یخ ایران به مسابقات آسیایی تایلند اعزام می‌شوند و اولین مسابقه رسمی خود در قهرمانی آسیا را تجربه می‌کنند.

این در حالی است که اگرچه تنها سه سال است که کشور ما به پیست یخ مجهز و این تیم تشکیل شده، آنها در دو رقابت برون‌مرزی، تجربه مفیدی به دست آورده‌اند.

بااین‌حال هنوز به‌اندازه کافی و آن‌طور که باید، به تیم هاکی روی یخ زنان ایران توجه نمی‌شود. الهام مدیر دهقان، بازیکن ارزشمند هاکی روی یخ ایران در گفت‌وگو با افرا ورزش از حضور تیم ایران در این مسابقات و دغدغه و مشکلات این روزهای دختران ایران گفت.

او معتقد است قهرمانی در رویداد آسیایی پیش رو، کار بسیار سختی است و تیم ما باید با رقبای جدی روبه‌روشود؛ اما آنها  توانایی غلبه بر سختی‌ها را دارند به شرطی که کمی از دغدغه‌های آنها کم شود و تلاش‌های آنها دیده شود.

برای مسابقات آسیایی هر روز تمرین کردیم

مسابقات آسیایی پیش رو اولین مسابقه رسمی ما در آسیا است و این اولین سالی است که ما در این مسابقات شرکت می‌کنیم. در دو سال گذشته دو مسابقه داشتیم که اعزام شدیم. یک مسابقه کاپ آزاد و دیگری مسابقات کشورهای اسلامی بود که در دی‌ماه سال گذشته در کازان روسیه برگزار شد.

در این دو مسابقه تجربیات خوبی را کسب کردیم و نتایج خوبی هم حاصل شد. از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته وارد اردو شدیم و هر روز تمرین کردیم که خودمان را برای مسابقات پیش رو و حضور در آسیا آماده کنیم.

حریفانی سرسخت

در مسابقات قهرمانی آسیا در گروه اول با سه تیم بازی می‌کنیم؛ هند، کویت و قرقیزستان. به نظر من ما توانایی این را داریم که این سه تیم را ببریم؛ ولی در صورت صعود کار ما بسیار سخت خواهد بود.

رقبای ما تایلند، سنگاپور و مالزی هستند که تجربه زیادی دارند و در مسابقات زیادی شرکت کرده‌اند. این کار را برای ما سخت خواهد کرد؛ ولی من بسیار امیدوار هستم. بچه‌ها پیشرفت زیادی داشتند و با انگیزه و تلاش بسیار حتما نتیجه خوبی خواهیم گرفت.

ما می‌توانیم طلا بگیریم

نوپا بودن رشته ما و این‌که کلا سه سال است که ما پیست یخ داریم سبب می‌شود تجربه کمی در مسابقات برون‌مرزی داشته باشیم، اما از وقتی در اردو کنار هم تمرین می‌کنیم هر روز باانگیزه‌تر و امیدوارتر جلو می‌رویم.

اوایل شاید این امید خیلی کم بود ولی با گذشت زمان و تمرین زیاد حس خوبی داریم و امیدواری ما برای گرفتن مدال بیشتر شده است.

الهام مدیر دهقان در تمرین دختران هاکی روی یخ ایران (15)

من اول به مدال نقره فکر می‌کردم؛ ولی الان معتقدم که می‌توانیم طلا بگیریم. طلا گرفتن سخت است؛ ولی ما می‌توانیم.

مسئولان تیم هاکی روی یخ را ببینند

تیم یک‌دست و متحدی هستیم و همه چیز از نظر فنی، ذهنی و انگیزه بازیکنان خوب است. ولی متاسفانه الان کمتر از یک هفته به اعزام ما باقی مانده و هنوز حامی مالی نداریم.

ما هیچ حامی از بدنه دولت نداریم نه وزارت ورزش و نه کمیته المپیک و این یک دغدغه بزرگ برای بازیکنان است.

Iran female Ice hockey

در حال حاضر با این‌که تمام فکر و ذهن ما باید تمرین و تمرین باشد؛ اما با داشتن دغدغه مالی برای اعزام و این‌که هیچ‌کس به ما توجه و کمک نکند، منصفانه نیست.

امیدوارم مسئولین به این تیم توجه داشته باشند؛ چون این مسابقات رسمی و واقعا مهم است. ما نسل اول هاکی روی یخ ایران هستیم و بسیاری شاید به نحوه عملکرد ما دقت کنند و اگر ببینند که حمایتی نیست ممکن است سرخورده شوند.

اگر مسئولین به این موضوع توجه کنند دغدغه ما حتما کمتر خواهد شد و یقینا نتیجه بهتری هم می‌گیریم.

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=90429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.