9
در مسابقات جهانی سارایوو صورت می گیرد

مصاف والیبال نشسته زنان با آمریکا، کانادا و اسلوونی

  • کد خبر : 86902
  • 10 آبان 1401 - 6:38
مصاف والیبال نشسته زنان با آمریکا، کانادا و اسلوونی
تیم ملی والیبال نشسته زنان ایران در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی سارایوو بوسنی با آمریکا، کانادا و اسلوونی مصاف می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان از جمعه ۱۳ آبان در سارایوو بوسنی آغاز می‌شود و ایران در این رویداد حاضر است.

تیم ملی والیبال نشسته زنان به عنوان تنها نماینده آسیا در این مسابقات با تیم‌های آمریکا، اسلوونی و کانادا همگروه است و برای صعود از گروه خود تلاش خواهد کرد.

این ماموریتی با عشق در سارایوو و برای تیمی است که بودنش به خودی خود شیرین و جذاب است. تیمی که سهم کمی از حضور در رسانه دارد و رابطه خواهری، بهترین توصیف از چیزی است که در میان نفراتش جریان دارد.

دختران والیبال نشسته انگیزه ای جز با هم بودن و لذت بردن از کاری که انجام می دهند ندارد و همین انگیزه آن ها را برای سالها پای کار حفظ کرده و از آنها نسلی دلنشین ساخته است.

تیمی که قرار نیست شق القمر کند اما به اندازه کافی سرسخت هست که از اعتبار ایران در مسابقات قهرمانی جهان دفاع کند.

در بخش زنان این مسابقات تنها ۱۳ تیم حضور دارند و غیبت چین، قدرت اول آسیا و نایب قهرمان المپیک توکیو مهم‌ترین اتفاق است و راه را برای موفقیت رقبا می‌گشاید.

آمریکا به عنوان تیم طلایی المپیک توکیو رقیبی سخت برای ایران است و تقابل دو تیم آن هم در اول دور مسابقات، برای این چالش‌برانگیز و به نوعی یک رقابت آموزشی است.

غیر از ایران، تیم‌های بوسنی، برزیل (تنها نماینده آمریکای جنوبی)، کانادا، فنلاند، آلمان، مجارستان، ایتالیا، لهستان، رواندا (تنها نماینده آفریقا) ، اسلوونی، اوکراین و آمریکا در این مسابقات در بخش زنان حضور دارند.

تیم ملی والیبال نشسته بانوان آخرین اردوی خود را از سوم تا دهم آبان در تهران برگزار کرد تا ایران را به مقصد بوسنی ترک کند. این، سیزدهمین مرحله اردوی دختران والیبال نشسته بود.

اعضای تیم ملی والیبال نشسته زنان

ایران در مسابقات جهانی والیبال نشسته 12 بازیکن دارد و سهم استان خراسان رضوی با 4 نفر، بیشترین است. چهره هایی چون بتول خلیل زاده، زینب ملکی و معصومه زارعی از نفرات شاخص ایران هستند.

مریم ایرانمنش سرمربی و پروانه باغبانیان مربی تیم ملی هستند. ایران امیدوار است بتواند جایگاهی مناسب در این مسابقات کسب کند اما حضور روی سکو، دور از انتظار است.

معصومه زارعی، زهرا لطفی، ندا پنجه‌باشی، فاطمه جهانی (خراسان‌رضوی)، زینب ملکی (اصفهان)، زهرا دانایی (گلستان)، بتول خلیل‌زاده، فاطمه عباسی (کرمان)، نسرین فرهادی، طیبه جعفری (چهارمحال ‌و بختیاری)، فرزانه حیدری (هرمزگان)، مهری فلاحی (گیلان) اعضای تیم والیبال نشسته ایران هستند.

والیبال نشسته زنان در ایران

گرچه ایران در والیبال نشسته مردان، یک قدرت جهانی به حساب می‌آید اما در بخش زنان نتوانسته این برتری را اعمال کند با این وجود ایران در زمره تیم‌های موفق آسیا محسوب می‌شود.

دختران والیبال نشسته در ایران، لیگ دارند و این مسابقات هر سال با حضور تقریبی 5 الی 8 تیم به صورت متمرکز برگزار می‌شود و تیم‌های اصفهانی که بیشترین منابع مالی را در اختیار دارند ملی پوشان را جذب می‌کنند.

در سال‌های اخیر، قدرت باشگاهی در والیبال نشسته زنان بین تیم‌های ذوب آهن و سپاهان اصفهان تقسیم می‌شده است.

همچنین والیبال نشسته زنان در ایران رشته‌ای حرفه‌ای به حساب نمی‌آید و بازیکنان ملی پوش بابت حضور در لیگ در مقطعی از سال، دستمزد محدودی دریافت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=86902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.