6
در آستانه برگزاری لیگ کاراته وان سری آ ترکیه 2022

اعزام خدم و حشم به جای کاتاروهای تیم ملی!

  • کد خبر : 85778
  • 29 شهریور 1401 - 10:27
اعزام خدم و حشم به جای کاتاروهای تیم ملی!
در آستانه اعزام تیم ملی کاراته زنان به لیگ جهانی سری A به میزبانی ترکیه، فدراسیون کاراته در اقدامی عجیب تصمیم به عدم اعزام در بخش کاتا تیمی زنان گرفته است. گویا اعزام خدم و حشم بر ملی پوشان مقدم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” در آستانه اعزام تیم ملی کاراته زنان به لیگ جهانی سری A به میزبانی ترکیه، فدراسیون کاراته در اقدامی عجیب تصمیم به عدم اعزام در بخش کاتا تیمی زنان گرفته است.

این درحالی است که نتایج ضعیف کاراته زنان در بخش کومیته در مسابقات اخیر من جمله قهرمانی آسیا قزاقستان، بازی‌های کشورهای اسلامی و لیگ برتر باکو انتقادات زیادی را متوجه فدراسیون کرده است، اما ظاهرا چوب این اقدامات را اعضای کاتای تیمی موفق در قونیه 2021 باید بخورد!

 

چند روز بیشتر تا آغاز لیگ جهانی کاراته در ترکیه باقی نمانده است؛ استراتژی فدراسیون نیز برای حضور در مسابقات مشخص است: اعزام خدم و حشم به جای کاتاروهای تیم ملی! از اعزام سرمربی معکوس تیم ملی امید در جایگاه نامشخص همراه تیم، تا نفرات دوم کومیته انفرادی! اما خبری از کاتای تیمی نیست.

تغییر فرمت در تیم ملی

در لیست اعزامی لیلا برجعلی و مبینا حیدری به عنوان نفرات اصلی در بخش کومیته در لیگ جهانی ترکیه حضور خواهند داشت. آتوسا گلشاد نژاد و معصومه محسینیان هم کومیته کاران جوان اما مستعدی هستند که فرصت حضور به آنها داده شده است.

تصور این چنین است که نام زینب السادات حسینی، ملیکا عزتی، سپیده امینی ، ترکیبی که در بازی‌های کشورهای اسلامی صاحب مدال نقره شد هم در لیست اعزامی به چشم بخورد.

اما نه تنها این اتفاق رخ نداده که نفراتی دیگر در بخش کومیته مانند آویشن باقری، شیما آل سعدی و مبینا کاویانی، یعنی نفرات دوم تیم ملی کومیته از سوی فدراسیون کاراته راهی کوجالی خواهند شد!

سکوت اعضای شورای راهبردی کاتا منطقی نیست!

نکته عجیب تر در این بین، سکوت اعضای شورای راهبردی کاتا است. اگر قرار نیست اعضای این شورا در راستای احقاق حق ملی پوشان کاتا قدمی بردارند، بهتر نیست با یک استعفا همه را خوشحال کنند؟
با توجه به اعتراضات بیشمار مربیان در مرحله دوم انتخابی تیم ملی و سکوت تکراری اعضای شورای راهبردی، اگر کاتا برایشان مهم نیست لااقل برای حفظ آبروی خود بروند تا شاید کسی شایسته تر از ایشان به دفاع از حق کاتا بپردازد.

کاتایی که همیشه مورد بی توجهی فدراسیون بوده است؛ گویا کاتا فرزند ناخوانده فدراسیون است و کومیته، سوگلی برخی افراد که اهالی کاراته بهتر می‌دانند منظورمان چه کسی است! در نظر آنها عیار مدال کومیته بیشتر از کاتا است که این چنین مورد بی توجهی از سوی فدراسیون قرار گرفته است.

 دیواری کوتاه تر از کاتاروها نیست

از تفاوت امکانات کاتا و کومیته، انتخابی‌های لحظه آخری و تیم بستن‌های دقیقه نودی، تا اردوهای ناکافی برای ملی پوشان و نبود مربی همراه تیم، صدای اهالی کاتا را درآورده است.

قطعا هزینه اعزام نفارت دوم کومیته و افراد مختلف به عنوان ناظر یا کمک مربی و جایگاه های نا معلوم کمتر از هزینه اعزام تیم کاتای تیمی زنان نیست.

حالا باید منتظر واکنش فدراسیون کاراته برای روشن شدن دلایل این تصمیم باشیم. امید است این بار نیز با سکوت مواجه نشویم. چرا که کاتاروهای ایران تلاش می‌کنند، سخت تمرین می‌کنند، افتخارآفرینی می‌کنند اما در زمان اعزام انگار چنین نفراتی اصلا در ورزش ایران فعالیت نکرده اند.

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=85778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.