4
مدیر اجرایی فدراسیون جهانی بسکتبال در آسیا تبیین کرد:

تبرئه فدراسیون بسکتبال در موضوع لغو اعزام جوانان

  • کد خبر : 85153
  • 12 شهریور 1401 - 12:30
تبرئه فدراسیون بسکتبال در موضوع لغو اعزام جوانان
هاگوپ خاجیریان مدیر اجرایی فدراسیون جهانی بسکتبال در آسیا علت عدم حضور ایران در بسکتبال جوانان دختر آسیا را عدم ثبت نام در گذشته عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” تیم ملی بسکتبال جوانان دختر ایران با وجود چند مرحله اردو، به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام نشد و فدراسیون فعلی و گذشته در این موضوع یکدیگر را متهم کردند.

فدراسیون بسکتبال، عدم اعزام تیم ملی جوانان را متوجه فدراسیون گذشته و ثبت نام نکردن تیم ملی برای این مسابقات در گذشته دانسته است.

در همین حال فریده شجاعی نایب رییس وقت فدراسیون بسکتبال به آی دبلیو اسپورتس گفت که این موضوع بر عهده آنها نبوده و فدراسیون کنونی باید در این زمینه اقدام می کرده است.

اکنون هاگوپ خاجیریان مدیر اجرایی فدراسیون جهانی بسکتبال در آسیا که برای مسابقات زیر ۱۸ سال پسران به تهران سفر کرده بود در این مورد توضیح داده است.

به نقل از پایگاه خبری سه ثانیه ، خاجیریان در این باره گفت:  ما مسابقات قهرمانی دختران جوان آسیا را در دو دسته برگزار می‌کنیم. هشت تیم در دسته A و هشت تیم در دسته B قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: ثبت نام در دسته B انجام می‌شود و هر تیمی که زودتر ثبت نام کند، آن تیم را وارد مسابقات می‌کنیم. همچنین تعادل میان مناطق زیر مجموعه آسیا را در نظر می‌گیریم و این ممکن نیست که همه تیم‌ها از یک منطقه باشند.

مدیر اجرایی فیبا در آسیا ادامه داد:  در مورد مسابقات امسال نیز اولویت براساس درخواست‌های حضور بود. ایران در چند سال گذشته برای حضور در این رقابت‌ها ثبت نام نکرده بود و برای ما ممکن نبود که ایران را در میان هشت تیم شرکت کننده دسته B قرار دهیم.

بدین ترتیب، خاجیریان ابعاد موضوع حضور ایران در مسابقات آسیایی جوانان دختر را روشن کرده است و این به معنای رفع اتهام از فدراسیون بسکتبال و ورود توپ به زمین فدراسیون گذشته است.

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=85153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.