9
شماره یک کاتای نونهالان ایران

درباره دینا صفری، رنکینگ ۱ کاراته کشور

  • کد خبر : 84948
  • 10 شهریور 1401 - 20:20
درباره دینا صفری، رنکینگ ۱ کاراته کشور
چندی پیش در پیرامون نتایج لیگ کاراته وان ایران پرداختیم به سه ستاره های این میدان و امروز کمی جلو تر تصمیم گرفتیم گفت و گوی ویژه ای داشته باشیم با یکی از همان ۳ ستاره ها به نام دینا صفری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرماندینا صفری کاتاروی ۱۲ ساله اما مدعی در کاراته ایران، بازیکنی که توانست در هر سه مرحله لیگ کاراته وان در رده سنی نونهالان به مدال طلا برسد. ثبات در قهرمانی بهانه ای شد تا امروز از او بیشتر بشنویم.

پیش از گفت و گو حدس میزدیم ردپای کاراته‌کاری دیگر در این میان به چشم بخورد! و باز هم رسیدیم به همان ماجرای همیشگی یعنی ژن قهرمانی!  دینا عامل اصلی ورودش به ورزش کاراته را خانواده کاراته‌ا‌ی خود میداند. فاطمه صفری از قهرمانان مطرح کشور و حنانه خواهر دیگرش و مادر او همه در ورزش کاراته سهمی دارند.

معتقد است آنچه موجب بروز تفاوت میان قهرمانی و شکست میشود “تمرین” است برای همین حداقل مدت تمرین روزانه او به ۳ ساعت می‌رسد. نکته جالب در دنیای کودکانه او این است که پیش از هر مسابقه سعی دارد افکار منفی را از خودش دور کند و به همراهی مادرش پایان مسابقه را نقاشی میکشد. به گونه‌ای که سکوی اولی را ترسیم میکند که روی ان طلا به دست ایستاده!

دینا همچنین به همراهی و حضور پدر و مادرش در سه مرحله لیگ کاراته وان اشاره میکند و می‌گوید: مادرم در هر سه مرحله داخل سالن مسابقه همه جوره از من حمایت میکرد همچنین پدرم ساعت ها پشت در سالن منتظر میماند تا من با طلا بیرون برگردم. مادرم همیشه به من می‌گوید وقتی وارد تاتامی میشوی فکر کن با ساندرا سانچز مسابقه داری و سعی کن بهترین خودت باشی.

تنها درخواست قهرمان کاتای نونهالان ایران از کادر فدراسیون کاراته این است که به کاتای رده های پایه توجه بیشتری داشته باشند. نونهالان را از جوانان و نوجوانان جدا نکنند، اردو برگزار کنند و برای سرمایه گذاری روی آنها برنامه‌ریزی کنند.

 

 

به راستی خروجی لیگ های کاراته وان برای رده های نونهالان چه در کاتا و چه در کومیته به ویژه برای بانوان چه بود؟ آیا تا سال آینده و لیگ های کاراته وان دیگر باید منتظر اقدام ماند؟

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=84948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. سلا من هم باشگاهی دینا هستم. بهت تبریک میگم بابت پنحمین مدال طلایی که با زحمات زیاد کسب کردی. امیدوارم همینطور موفق باشی👌👌 🌹

  2. سلام من هم باشگاهی دینا هستم . تبریک میگم بابت پنجمین مدال طلایی که با تلاش های بسیار زیاد کسب کردی . امیدوارم همینطور موفق باشی

  3. دینا درسته اوله ولی فکر نکن همیشه اولی دینا یکی هست که قراره که کاری کنه خواب اولی رو ببینی
    هیچ وقت به این امید بسنده نکن 😒😎😎 می‌بینمت کاراته وان 😆😆😆

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.