5
والیبال نوجوانان دختر آسیا

ایران با شکست ازبکستان هفتم شد | تکرار رتبه سال ۲۰۱۸

  • کد خبر : 81868
  • 24 خرداد 1401 - 7:25
ایران با شکست ازبکستان هفتم شد | تکرار رتبه سال ۲۰۱۸
تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران در آخرین دیدار خود در قهرمانی آسیا ازبکستان را شکست داد و رتبه هفتمی خود در سال ۲۰۱۸ را تکرار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” پرونده حضور ایران در مسابقات والیبال نوجوانان دختر آسیا 2022 در ناخون پاتوم تایلند با رتبه هفتم بسته شد. رتبه ای مشابه دوره گذشته.

با وجود امیدواری تیم ملی به ارتقای رتبه نوجوانان در آسیا و برنامه ریزی جدی برای این هدف با ماه ها اردو و تورنمنت، ایران در نهایت ازبکستان را شکست داد و در قاره، هفتم شد.

ایران آخرین دیدار خود را برابر ازبکستان انجام داد و سه بر یک به پیروزی رسید در حالی که دادن یک ست به حریف هم اتفاق خوشایندی نبود.

تیم میترا شعبانیان در دور گروهی نیز با ازبک ها روبرو شده و این تیم را سه بر صفر شکست داده بود و برای تکرار برد، کار سختی نداشت البته شکست 26 بر 24 در ست نخست شوکه کننده بود.

با این حال دختران شایسته والیبال ایران در ست دوم 25 بر 22، در ست سوم 25 بر 15 و در ست چهارم، 25 بر 8 به برتری رسیدند و کار را به پایان رساندند.

میترا شعبانیان : مشکل ایران خودباوری و روحیه جنگندگی است

میترا شعبانیان سرمربی تیم ملی نوجوانان پس از این بازی از رتبه به دست آمده برای ایران ابراز نارضایتی کرد و آن را با کمبود اعتماد به نفس در این رده سنی در میان دختران والیبالیست مرتبط دانست.

سرمربی باتجربه ایران در همین حال تاکید کرد که آینده درخشانی پیش روی دختران نوجوان والیبال ایران است و تیم ایران از نظر فنی و تکنیکی ضعفی ندارد بلکه همه چیز به خودباوری باز می گردد.

وی مشکل اصلی تیم ایران را نداشتن خودباوری و روحیه جنگندگی دانست و گفت: باید خیلی بیشتر روی این قضیه کار شود. بازیکنان باید بتوانند در شرایط حساس تصمیم درستی بگیرند. بازیکنان ایران وقتی دچار استرس و فشار مسابقه می‌شوند، اشتباهاتشان بیشتر می‌شود.

شعبانیان گفت: فکر می‌کردم بعد از بازی‌های جام کورناکیا ایتالیا دیگر این اتفاق نیافتد اما سطح مسابقات قهرمانی آسیا فرق داشت و خیلی از بازیکنانی که با تغییر رده سنی به تیم‌هایشان اضافه شدند با تجربه عمل کردند و همین به تیم‌شان کمک کرد‌.

امتیازآورترین، باز هم شقایق حسن خانی

در پایان این مسابقه شقایق حسن‌خانی کاپیتان تیم ملی ایران با کسب ۲۱ امتیاز، عنوان امتیازآورترین بازیکن زمین شد. ستایش حسینی هم در این بازی ۲۰ امتیاز گرفت و دومین بازیکن امتیازآور شد. همچنین پریا حاجتمند هم ۱۳ امتیاز کسب کرد.

پایان راه و نتایج والیبال ایران

ملی‌پوشان ایران در مرحله گروهی این مسابقات با پیروزی مقابل ازبکستان و استرالیا و شکست برابر تایلند و کره‌جنوبی از صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا بازماندند. شاگردان میترا شعبانیان در ادامه هم نتیجه را به قزاقستان واگذار کردند و امروز با شکست ازبکستان به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند.

ایران در دوره قبل این مسابقات که سال ۲۰۱۸ برگزار شده بود، هفتم شد که بهترین جایگاه بین هفت دوره حضور ایران است.

نتایج ایران در والیبال نوجوانان آسیا 2022

ایران 3 استرالیا صفر

ایران یک تایلند 3

ایران صفر کره جنوبی 3

ایران 3 ازبکستان صفر

ایران صفر قزاقستان 3

ایران 3 ازبکستان یک

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=81868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.