5
رتبه هفتم، بهترین عملکرد

تاریخچه حضور ایران در والیبال نوجوانان دختر آسیا

  • کد خبر : 81651
  • 14 خرداد 1401 - 2:56
تاریخچه حضور ایران در والیبال نوجوانان دختر آسیا
تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران در حالی وارد مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۲ می‌شود که برای هفتمین بار در این مسابقات حاضر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” مسابقات والیبال نوجوانان دختر آسیا پس از وقفه به دلیل کرونا، سرانجام در سال ۲۰۲۲ و در شهر ناخون راچاسیما تایلند برگزار می‌شود.

در سال ۱۹۹۷ و به میزبانی شهر یالا در تایلند بود که این رقابت‌ها گشایش یافت اما ایران تا سال ۲۰۰۸ در فیلیپن و دوره هفتم، در این رقابت‌ها شرکت نکرد.

بهترین عملکرد ایران در ادوار این مسابقات به دوره گذشته برمی‌گردد که ایران در سال ۲۰۱۸ در همین شهر ناخون راچاسیما (میزبان دوره کنونی)، هفتم آسیا شد.

ناخون پاتوم 2018

در دوره گذشته این مسابقات در سال 2018 و به میزبانی ناخون پاتوم تایلند، ایران در میان 12 تیم، هفتم شد. در آن زمان ایران با پیروزی 3 بر صفر بر نیوزیلند و شکست 3 بر 2 برابر استرالیا در دور گروهی وارد دور حذف شد.

ایران در پلی آف، 3 بر یک مالزی را شکست داد اما در ادامه سه بر صفر به ژاپن و چین تایپه باخت و سرانجام با برتری 3 بر یک برابر هند عنوان هفتم مسابقات را به دست آورد

چونگ کینگ 2017

تیم والیبال دختران ایران در سال 2017 در دور گروهی ابتدا سه بر صفر به چین و سپس 3 بر یک به چین تایپه باخت. در جدال برای رتبه های نهم تا یازدهم ، دو پیروزی ایران را به مقام نهم رساند.

ایران ابتدا 3 بر 2 ازبکستان را شکست داد و سپس 3 بر صفر از سد ساموآ گذشت و به کار خود در چین پایان داد.

ناخون راچاسیما 2014

تایلند میزبان مسابقات سال 2014 بود و ایران در گروه چهارم به مصاف کره جنوبی و چین تایپه رفت. دو شکست پیاپی سه بر صفر ایران را در انتهای گروه قرار داد.

ایران در ادامه ویتنام را شکست داد اما به هنگ کنگ باخت و نهم شد.

چنگدو 2012

ایران در سال 2012 برای حضور در والیبال نوجوانان دختر آسیا با چین رفت و در گروه دوم مسابقات قرار گرفت. و در اولین بازی 3 بر صفر استرالیا را برد.

در ادامه، شکست 3 بر صفر برابر ژاپن و 3 بر یک برابر هند سبب شد ایران در گروه چهار تیمی خود سوم شود.

در دور حذفی، پیروزی 3 بر صفر برابر سری لانکا و 3 بر یک برابر مغولستان ایران را برای مبارزه نهم و دهمی به مصاف ویتنام برد اما شکست 3 بر صفر، ایران را نهم کرد.

کوالالامپور 2010

ایران در سال 2010 در رقابتی 13 تیمه در مالزی در گروه سوم، 3 بر صفر به چین و 3 بر یک به چین تایپه باخت و در گروه خود سوم و آخر شد.

در دور بعد، ایران 3 بر صفر سنگاپور را شکست داد و با همین نتیجه نیوزیلند را مغلوب کرد و سرانجام با برتری 3 بر صفر برابر ویتنام مسابقات را با رتبه نهم به انتها رساند.

مانیل 2008

تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران در سال 2008 برای حضور در مسابقات آسیایی راهی فیلیپین شد. در آن سال 12 تیم در تورنمنت حاضر بودند.

ایران در گروه سوم هر دو بازی خود را 3 بر صفر به تایلند و کره جنوبی واگذار کرد. در دور بعد، ایران 3 بر صفر سری لانکا را شکست داد و 3 بر 2 به هند باخت.

پیروزی تکراری 3 بر صفر برابر سری لانکا در مسابقه تکراری برای کسب رتبه یازدهم، سبب شد ایران در این تورنمنت تیم ماقبل آخر شود.

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=81651

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.