5
پومسه رو کهنه کار همچنان پیش می رود

آتوسا فرهمند و چهارمین حضور جهانی با یک مدال دیگر

  • کد خبر : 80680
  • 03 اردیبهشت 1401 - 21:58
آتوسا فرهمند و چهارمین حضور جهانی با یک مدال دیگر
آتوسا فرهمند پارسا پومسه روی باتجربه ایران در مسابقات پومسه قهرمانی جهان در کره جنوبی اگرچه در بخش انفرادی حذف شد اما سرانجام از مدال بی نصیب نماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان”  دوازدهمین دوره رقابت های پومسه قهرمانی جهان به میزبانی گویانگ کره جنوبی برگزار شد و آتوسا فرهمند پارسا یکی از اعضای تیم ایران بود.

آتوسا فرهمند در بخش انفرادی رده سنی ۳۱ تا ۴۰ سال در دو بخش انفرادی و میکس دو نفره مسابقه داد و گرچه در بخش انفرادی توفیقی به دست نیاورد اما در میکس، موفق بود.

فرهمند در چهارمین تجربه حضور خود در رقابت های جهانی پومسه، با قرعه استراحت در رقابت نخست وارد مرحله دوم این رقابت ها شد.او در این مرحله برابر یوجین کانگ از کره جنوبی شکست خورد.

آتوسا فرهمند پارسا تیم ملی پومسه بانوان (4)

در سومین روز رقابت ها آتوسا فرهمند و حسین بهشتی در بخش تیمی بالای ۳۰ سال با شکست پرو و آمریکا به فینال راه یافتند و در فینال با اختلاف ناچیزی نتیجه را به اسپانیا واگذار و به نایب قهرمانی بسنده کردند.

از آتوسا فرهمند بیشتر بدانیم

آتوسا فرهمند، تکواندو را از سن ۱۲ سالگی آغاز کرد و مانند اکثریت تکواندو کاران، بخش مبارزه رشته رزمی تکواندو را انتخاب و به فعالیت پرداخت.

این انتخاب کسب ۵۰ مدال در رقابت های استانی ، قهرمانی کشور و لیگ را برای فرهمند به ارمغان آورد و این سابقه درخشان موجب شد تا تیم‌ ملی تکواندو در بخش کیوروگی (مبارزه ) دو بار از فرهمند برای حضور در تیم ملی دعوت به عمل آورد.

فرهمند مربی و داور بین المللی ، تا قبل از ۲۹ سالگی در کیوروگی فعالیت داشت اما بعد از سن ۲۹ سالگی وارد پومسه (حرکات نمایشی) شد و در این بخش نیز عملکرد چشمگیری از خود به نمایش گذاشت.

فرهمند پس از حضور خود در تیم ملی تکواندو بخش پومسه، در رقابت های قهرمانی جهان پومسه ۲۰۱۳ اندونزی نقره انفرادی و تیمی را کسب کرد.

او سه سال بعد دررقابت های قهرمانی جهان پرو طلای انفرادی و تیمی را کسب کرد و عنوان فنی ترین بازیکن آسیا در سال ۲۰۱۶ را به دست آورد.

در سال ۲۰۱۸ در رقابت های قهرمانی جهان به میزبانی چین تایپه، آتوسا توانست نقره انفرادی و طلای تیمی را از آن خود کند و در سال ۲۰۲۱ برای بار دوم عنوان فنی ترین بازیکن آسیا را از آن خود کند.

ملی پوش با تجربه تکواندو، با سابقه ۲۸ ساله در تکواند توانمندی خود را در همه بخش های تکواندو به اثبات رسانده است. او همچنین در بخش هانمادانگ در سال ۲۰۱۳ در رقابت های جهان این بخش در رده چهارم جهان قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=80680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.