12
نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال زنان

گروه بهمن ۵۵ اکسون ۵۲‬ | با دلارام و شوماری، پیروزی در دسترس است

  • کد خبر : 78319
  • 27 بهمن 1400 - 17:33
گروه بهمن ۵۵ اکسون ۵۲‬ | با دلارام و شوماری، پیروزی در دسترس است
تیم بسکتبال زنان گروه بهمن، در اولین بازی مرحله نیمه نهایی لیگ برتر توانست اکسون را شکست داد. دومین دیدار دو تیم جمعه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان“، مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال زنان پس از مدتی تعویق و تعطیلی ، امروز با دیدار گروه بهمن و اکسون از ساعت 15:30 در سالن شهید کشوری شهر قدس آغاز شد.

در شرایطی که ابتلا به کرونا، دیگر بازی این مرحله بین پالایش نفت آبادان و شیمیدر را لغو کرده بود، دو تیم مدعی اولین رویارویی از مصاف های چهارگانه را برگزار کردند.

کوارتر نخست را شاگردان آزاده زمان‌پور در اکسون با نتیجه 14 بر 12 پیروز شدند اما در کوارتر دوم گروه بهمن 18 بر 15 به برتری رسید تا نیمه اول با نتیجه 30 بر 29 به سود تیم فریناز طائرپور خاتمه یابد.

رقابت دو تیم نزدیک و کاملا شانه به شانه بود و حکایت از سطح نزدیک دو تیم به هم داشت و در این شرایط، کفه ترازو به سمت تیمی سنگین تر بود که اشتباهات فردی کمتری داشت.

گروه بهمن در کوارتر سوم عملکرد بهتری ارائه کرد و توانست اختلاف را به عدد 7 برساند. در کوارتر پایانی، اکسون به آب و آتش زد تا نتیجه را برگرداند. این کواتر 13 بر 9 به سود اکسون رقم خورد گرچه این بازگشت بی حاصل بود.

در نهایت اولین تقابل گروه بهمن و اکسون را گروه بهمن با نتیجه 55 بر 52 با پیروزی پشت سر گذاشت و گام مهمی به سوی فینال برداشت.

ترکیب اولیه گروه بهمن : شوماری هریس، فاطمه شهریاری، دلارام وکیلی، یاسمن محمدی و گلشید امیدیان

طائرپوربه ترتیب 19 و 17 دقیقه نیز از الکساندرا بگنیسیچ و زهرا قیس در این مسابقه بازی گرفت و روژانو محمودی 6 و شکیبا کائید یک دقیقه برای بهمن بازی کردند.

هریس 40 دقیقه کامل برای بهمن در زمین حضور داشت و دلارام وکیلی و یاسمن محمدی 36 و 32 دقیقه بازی کردند. آمار بازی شهریاری و امیدیان نیز به ترتیب 28 و 21 دقیقه بود.

ترکیب اولیه اکسون : شیدا شجاعی، نگین رسولی، سحر نجفی ، سارا اعتماد و عسل پورحیدری

زمان پور همچنین در 27 و 24 دقیقه از بازی به ترتیب از نسرین فلاح و فرزانه فروتن فرد استفاده کرد و 6 دقیقه نیز سارا حسنینی را به زمین مسابقه فرستاد.

شیدا شجاعی و نگین رسولی تمام 40 دقیقه بازی را در میدان بودند. نجفی 33 دقیقه، اعتماد 16 و پورحیدری 12 دقیقه برای اکسون بازی کردند.

در این دیدار دلارام وکیلی و شوماری هریس عملکرد خوبی در ترکیب گروه بهمن داشتند. هریس، گارد آمریکایی گروه بهمن، 19 امتیاز، 7 ریباند، 7 پاس منجر به گل، 2 توپ ربایی و کارایی 19 را به ثبت رساند.

شوماری موثر ترین بازیکن زمین لقب گرفت و در کنار نگین رسولی از اکسون، امتیازآورترین بازیکن زمین بود.

دلارام وکیلی، کاپیتان و ملی پوش گروه بهمن، 11 امتیاز، 8 ریباند، یک بلاک شات و کارایی 14 را به ثبت رساند.

در طرف مقابل، سحر نجفی کاپیتان اکسون، موثرترین بازیکن تیمش بود؛ 10 امتیاز و 10 ریباند او منجر به دبل دبل شد اما مانع شکست اکسون نه!

شیدا شجاعی نیز با 12 امتیاز و 11 ریباند دبل دبل کرد و کارایی 10 داشت. دیدار دوم دو تیم روز جمعه برگزار خواهد شد و گروه بهمن امیدوار است با ثبت دومین پیروزی به فینال نزدیک تر شود.

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=78319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.