15

یادداشت “آی دبلیو اسپورتس” از شمشیری که دختران به سوی فدراسیون گرفتند!

  • کد خبر : 7673
  • 05 مرداد 1397 - 14:06
یادداشت “آی دبلیو اسپورتس” از شمشیری که دختران به سوی فدراسیون گرفتند!

در رقابت های شمشیربازی قهرمانی جهان در چین دختران اسلحه اپه ایران انتقادهای زیادی به فدراسیون داشتند و در خواست داشتند که فدراسیون به هرشکلی که بوده اجازه حضور آن ها در بخش تیمی را بدهد در حالی که فدراسیون به علت نتایج ضعیف و البته نفرات کم این تیم اجازه این کار را نداد.

شبنم روحی- آی دبلیو اسپورتس: رقابت های شمشیربازی قهرمانی جهان برای دختران کمی حاشیه ساز بود. بانوان اسلحه اپه ایران نسبت به بازگردانده شدن به ایران و شرکت نکردن در بخش تیمی اعتراض داشتند. دو بانوی اسلحه اپه ایران اعلام کردند که قرار بوده در رقابت تیمی هم شرکت کنند اما به یک باره فدراسیون ان ها را از چین به ایران آن هم بدون سرپرست برگردانده است.

نکته قابل توجه در این موضوع این است که تنها دو بانو در اسلحه اپه به رقابت ها اعزام شده بودند؛ مهسا پوررحمتی و سکینه نوری. این دو در بخش انفرادی نتایج قابل قبولی را کسب نکردند و هردو در همان دور مقدماتی و گروهی حذف شدند. یکی از آن ها در رده آخر و دیگری یکی مانده به آخر قرار گرفتند. پیش از اعزام آن ها قرار بود الهه قهرمانی فلوریست تیم ملی هم به مسابقه ها اعزام شود و علاوه بر شرکت در بخش انفرادی اسلحه خود به عنوان نفر سوم در بخش تیمی اسلحه اپه همراه نوری و پوررحمتی باشد اما به دلیل مشخص شدن قرعه قهرمانی و رویارویی با اسرائیل این بانو اصلا به رقابت ها اعزام نشد و دختران اسلحه اپه از ابتدا می دانستند که قهرمانی در مسابقه ها نیست. همه هم می دانند که در بخش تیمی شمشیربازی حداقل سه شمشیرباز باید حاضر باشند و با دو ورزشکار نمی توان در رقابت ها شرکت کرد.

نکته دیگر این است مهسا پوررحمتی اعلام کرده که فدراسیون شمشربازی فقط به اسلحه سابر اهمیت می دهد در حالی که در هردو بخش اپه و سابر شمشیربازان در قهرمانی جهان شکست خوردند. اما همان طور که گفته شد دختران اسلحه اپه از گروه خود صعود نکردند اما هر سه شمشیرباز اسلحه سابر از گروه مقدماتی بالا آمدند و فقط برزگر در دور مقدماتی متوقف شد. در این میان فائزه رفیعی به جمع 64 بازیکن برتر هم راه یافت.

در بخش تیمی هم سابریست های ایران در جایگاه چهاردهم قرار گرفتند. هم چنین این دختران در رقابت های گذشته هم نتایج قابل قبولی را کسب کرده بودند.

با توجه به بودجه محدود فدراسیون به نظر طبیعی می رسد که همانند بخش مردان فدراسیون نسبت به یک اسلحه که شرایط بهتری برای پیشرفت دارد اهمیت بیشتری بدهد اما این به معنای کنار گذاشتن شمشیربازان دیگر اسلحه ها نیست. همان طور که در رقابت های قهرمانی جهان فدراسیون این موضوع را نشان داد و به غیر از سابر دیگر شمشیربازان را هم اعزام کرد.

اما به نظر می رسد در این میان توقع دیگری از سوی دختران اسلحه اپه وجود داشته و آن ها انتظار داشتند فدراسیون از دختران اسلحه سابر یک نفر را به اسلحه اپه اضافه کند تا آن ها بتوانند در بخش تیمی مبارزه کنند که با توجه به تفاوت دو اسلحه و البته مسابقه داشتن خود این دختران این موضوع کمی غیر منطقی به نظر می رسد.

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=7673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.