22
گفتگو با مدال آور تکواندو آزاد ریاض به رنگ برنز

کوثر اساسه: راضی‌ام اما قانع، هرگز | لایق فینال ریاض بودم

  • کد خبر : 73428
  • 07 آذر 1400 - 17:27
کوثر اساسه: راضی‌ام اما قانع، هرگز | لایق فینال ریاض بودم
کوثر اساسه با عملکردی درخشان در تکواندو آزاد جهانی ریاض به مدال برنز دسته منهای ۶۲ کیلوگرم دست پیدا کرد. موفقیتی که نویدبخش روزهای بهتر اوست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” اولین دوره رقابت‌های تکواندو آزاد جهانی به میزبانی ریاض عربستان برگزار شد و کوثر اساسه دختر بااخلاق کرمانشاهی یکی از ۳ مدال‌آور ایران بود.

ایران با ۸ نماینده در این رقابت حاضر شد که کوثر اساسه در وزن منهای ۶۲ کیلوگرم در یک قدمی طلا، به مدال برنز بسنده کرد گرچه همین مدال برای او معنای یک بازگشت باشکوه را دارد.

کوثر اساسه در گفت‌وگو با “آژانس ورزش زنان ایران” اظهار کرد: در مرحله یک هشتم نهایی، حریفم رنک ۵ دنیا و حریفی بد بدن و سرسخت بود اما طبق آنالیزی که انجام داده بودم توانستم مهارش کنم و او را شکست دهم.

او ادامه داد: در یک چهارم نهایی حریف عنوان داری از اسپانیا مقابلم قرار گرفت. تا انتهای راند سوم ۳ امتیاز عقب بودم اما این اختلاف امتیازی من را ناامید نکرد. برای قهرمانی آمده بودم و به هیچ وجه حاضر به پذیرش شکست نبودم.

تلاش کوثر نتیجه داد و کوثر بازی را برگرداند: “در راند آخر به خوبی توانستم جریان بازی را تغییر دهم و در راند آخر در ۱۵ ثانیه ۹ امتیاز بگیرم. با تمام وجود حمله می‌کردم و ۶ امتیاز دیگر هم به دست آوردم و توانستم با اختلاف، مدال خود را قطعی و به نیمه نهایی صعود کنم.

صعود به نیمه نهایی به معنای مسجل شدن مدال کوثر بود اما او نمی‌خواست که به حداقل‌ها راضی باشد با این وجود یک مسابقه غیرقابل‌پیش‌بینی در انتظار او بود و اتفاقات آن، مسیر کوثر اساسه را سد کرد.

او در این باره گفت: ” تلخ بود که در نیمه نهایی فقط با یک امتیاز اختلاف، بازنده شدم. خودم را لایق فینالیست شدن می‌دانم اما امتیاز سرهایی که می‌زدم در تابلو امتیاز به ثبت نمی‌رسید وگرنه بازی را با پیروزی قاطع به پایان می‌رساندم.

کوثر با انتقاد از داوری در مسابقات آزاد جهانی ریاض تاکید کرد تمام مستندات ادعای من در رابطه با ثبت نشدن امتیازهای حاصل از سرهایی که زدم با فیلم موجود است. نحوه برگزاری رقابت‌ها عالی و به روز بود اما داوری در سطح پایینی بود و با چنین رقابت باکیفیتی، تناسب نداشت.

اساسه از عملکردش راضی است اما او برای مدال خوش‌رنگ تری به ریاض رفته بود: ” تمام فکر و ذکرم طلای ریاض بود و برای آن بسیار تلاش کردم. در روز مسابقات با تمام وجود جنگیدم اما برخی مسائل از اختیارات ما خارج است.”

تکواندوکار کرمانشاهی می‌گوید: همیشه با خود جمله‌ای را مرور می‌کنم که برنامه‌ریزی خدا دقیق و بی‌نقص است و به آن شک نداشته باش. تلاش و دعا می‌کنم و با ایمان و عشق و صبر در انتظار روزهای بهتر می‌مانم.

این جملات پایان بخش نظرات کوثر اساسه درباره تجربه ریاض است: این مدال یکی از برنامه‌های من برای رسیدن به هدف بزرگ‌تری است که در ذهنم ترسیم کرده‌ام. من همیشه راضی هستم اما هیچ‌وقت قانع نیستم و همیشه در زندگی اهداف بزرگی را دنبال می‌کنم. پس از مسابقات ریاض، حالا به دنبال قهرمانی جهان هستم.

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=73428
  • نویسنده : گزارشگر : حدیث یاری | تنظیم : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.