16
گفتگو با رکابزنی که از دوچرخه پدر شروع کرد

همراه با سمیه داوود آبادی | دختر شماره یک دانهیل از قزوین می‌آید

  • کد خبر : 65648
  • 29 مرداد 1400 - 19:51
همراه با سمیه داوود آبادی | دختر شماره یک دانهیل از قزوین می‌آید
سمیه داوودآبادی در مسابقات دانهیل قهرمانی کشور بالاتر از رقبایش قرار گرفت. مهندس مکانیک، می‌گوید دانهیل رشته خطرناکی نیست البته اگر به اندازه کافی آماده آن باشید.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ مسابقات دوچرخه سواری دانهیل کشور چندی پیش برگزار شد و سمیه داوود آبادی فراهانی قهرمانی این مسابقات را به دست آورد.

دوچرخه سوار قزوینی که یک زندگی ورزشی و سراسر ماجراجویانه را سپری کرده حالا به عنوان یک رکابزن دانهیل، دختر شماره یک ایران است.

سمیه فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد است. با این حال، ورزش، جزء لاینفک زندگی اوست و قهرمانی او در دانهیل ایران هم برای او، اتفاقی به دست نیامده است.

سمیه داوود آبادی فراهانی در گفتگو با آژانس ورزش زنان ایران می‌گوید که ۴ سال قبل کارش را به صورت حرفه‌ای با دوچرخه آغاز کرده و حالا با عشق، این رشته دشوار و پرمخاطره را دنبال می‌کند.

او می‌گوید: “همه چیز از دوچرخه معمولی پدرم شروع شد. خواهرم دوچرخه سواری حرفه‌ای بود و یک روز به صورت اتفاقی همراه با دوچرخه پدرم، همراه خواهرم شدم و این جرقه یک علاقه‌مندی بود.

کار برای یک رکابزن دانهیل کاملاً متفاوت با جاده و یا حتی کوهستان است. داوودآبادی یک سال با همان دوچرخه معمولی پدر تمرین می‌کند آن هم دوچرخه‌ای تنها با یک ترمز که مناسب مسیرهای دشوار و زمین‌های خاکی نیست.

با گذشت ۲ سال، سمیه صاحب یک دوچرخه کراس کانتری می‌شود و همه چیز برای او تغییر می‌کند. او در می‌یابد که دوچرخه سواری حالا برای او چیزی فراتر از یک رشته ورزشی است.

داوود آبادی می‌گوید: برای ورود به دوچرخه سواری آماده بودم. پیش از آن، در کونگ فو، کاراته، شنا و پرورش اندام کار کرده بودم. دانهیل به قدرت بدنی بالایی نیاز دارد و این پیش نیاز در من وجود داشت.

تعریفی که اغلب دوچرخه سوارها از شاخه دانهیل دارند رشته‌ای “هیجان انگیز اما خطرناک” است اما سمیه داوود آبادی فراهانی می‌گوید: “دانهیل برای کسانی خطرناک است که با بدنی ناآماده بخواهند در آن ماجراجویی کنند. اغلب رکابزنان دانهیل در ورزش‌های مکمل فعال هستند تا توان بدنی خود را در شرایط ایده آل، حفظ کنند.”

البته دختر قزوینی عقیده دارد در مورد خطرات دانهیل اغراق شده است: “دانهیل به ظاهر خطرناک است چون ناشناخته است. انسان به طور کلی از چیزهای ناشناخته می‌هراسد. همین موضوع سبب شده افراد کمی جذب دانهیل شوند. دانهیل باید شناسانده شود.”

سمیه داوودآبادی البته به این نکته اشاره کرده که اوضاع دانهیل اخیراً روبراه تر از قبل شده و فدراسیون دوچرخه سواری و رسانه‌ها بیشتر روی این رشته حساب باز می‌کنند.

عکس : علی صلصالی

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=65648

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.