14
در گفت‌وگو با بازیکن بین‌المللی دارت

مژگان رحمانی: ایران دوباره به رنکینگ جهانی دارت بازگشت

  • کد خبر : 64295
  • 07 مرداد 1400 - 17:40
مژگان رحمانی: ایران دوباره به رنکینگ جهانی دارت بازگشت
بانوی ملی پوش تیم دارت ایران با کسب مدال برنز در رقابت های کشور صربستان پس از دو سال وقفه، نام ایران را به رنکینگ جهانی بازگرداند.

به گزارش ” آی دبلیو اسپورتس ” آژانس ورزش زنان ایران؛ مژگان رحمانی، بازیکن بین المللی دارت ایران در آستانه شرکت در مسابقات آزاد جهانی دارت که به عنوان مسابقات OPEN شناخته می‌شود قرار دارد.

این رقابت‌ها جهت گرفتن رنکینگ در فدراسیون جهانی دارت برای بازیکنان دارت طی یک سال میلادی برگزار می‌شود و هرسال کشورهای مختلف میزبان این تورنمنت خواهند بود.

در نهایت بازیکنان هر تا حد توان در رقابت‌های آزاد دارت شرکت می‌کنند تا رنکینگ خود را ارتقا و سهمیه حضور در تورنمنت‌های معتبر وردکاپ مستر و قهرمانی جهان را به‌دست بیاورند. میدانی که تنها ۱۶ نفر نخست رنکینگ فدراسیون جهانی در آن حضور خواهند داشت.

مژگان رحمانی در مصاحبه با آژانس ورزش زنان، در خصوص رنکینگ جهانی‌اش در رشته دارت اظهار کرد: در سال ۹۶ با کسب دو نشان طلای رقابت‌های آزاد جهانی کشور مالزی و شهر شیراز به رنک ۲۸ رسیدم.

چهره برجسته دارت ایران افزود: تا آن سال بهترین رنکینگ بزرگ‌سالان ایران را به‌دست آورده بودم چون پیش از آن بهترین رنکینگ ایران ۷۰ بود؛ اما به دلیل اینکه بهایی به این رنک داده نشد قادر به ارتقای آن نبودم و فرصت کسب سهمیه حضور در رقابت‌های BDO (قهرمانی جهان) را از دست دادم.

وی ضمن اشاره به دوری دو ساله ایران از رقابت‌ها به دلیل کرونا، عنوان کرد: نام ایران از سال ۲۰۱۹ دیگر وارد رنکینگ فدراسیون جهانی دارت نشد و حضور در صربستان، فرصت جدیدی برای بازگشت بود.

رحمانی که به تازگی در این رشته افتخار آفرینی کرده، متذکر شد: با همه‌ی این تفاسیر با حضور در رقابت‌های آزاد کشور صربستان توانستم مدال برنز و امتیاز جهانی کسب کنم. خوشبختانه نام ایران دوباره وارد رنکینگ جهانی شد و از این پس تلاش می‌کنم این رنک را ارتقاء دهم تا کسب سهمیه کنم.

بازیکن بین‌المللی دارت ایران در خصوص تورنمنت دارت صربستان تشریح کرد: در بخش بانوان این رقابت‌ها بازیکنانی از کشورهای صربستان، مجارستان، کرواسی، اسلوونی، ایران حضور داشتند و در بخش مردان شرکت کنندگان از ۱۲ کشور مختلف شرکت کردند.

او که نشان برنز این رقابت‌ها را کسب کرده، عنوان کرد: این تورنمنت دومین تجربه حضور من در رقابت‌های اروپایی بود. در مرحله نیمه نهایی با واگذاری بازی به “ورونیکا” از  مجارستان به مدال برنز رسیدم. البته حریف من به فینال صعود کرد و به قهرمانی رسید.

[simple-author-box]

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=64295
  • نویسنده : احمدرضا احمدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.