14
شانس کسب طلا برای علیزاده از دست رفت

المپیک توکیو | کیمیا علیزاده از رسیدن به فینال باز ماند

  • کد خبر : 63937
  • 03 مرداد 1400 - 12:23
المپیک توکیو | کیمیا علیزاده از رسیدن به فینال باز ماند
کیمیا علیزاده تکواندوکار ایرانی تیم پناهندگان در مرحله نیمه نهایی المپیک توکیو برابر حریفی از روسیه بازنده شد و به فینال نرسید.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ مرحله نیمه نهایی مسابقات تکواندو زنان المپیک توکیو در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم برگزار شد و کیمیا علیزاده تکواندوکار ایرانی تیم پناهندگان 10 بر 3 برابر تاتیانا مینینا از تیم کمیته المپیک روسیه مغلوب شد.

کیمیا علیزاده پس از کسب مدال برنز المپیک ریو 2016 برای ایران سال های پرچالشی را سپری کرد و پس از چند مصدومیت سریالی و پناهندگی، به المپیک بازگشت و امروز نمایش دلپذیری داشت اما به فینال نرسید.

در مرحله نیمه نهایی، کیمیا علیزاده در مصاف با تاتیانا مینینا از تیم کمیته المپیک روسیه مسابقه سختی داشت اما بر خلاف دیدار برابر ناهید کیانی از ایران، جید جونز از بریتانیا و لی یون ژو از چین، در شکست حریف روس خود ناموفق بود.

مبارزه-کیمیا-علیزاده-و-ناهید-کیانی-تکواندو-المپیک.jpg-2

در این مسابقه در راند اول کیمیا و تاتیانا هر دو محتاتانه عمل و ریسک حمله را قبول نکردند، سرانجام در شروع دقیقه دوم راند اول تاتیانا با ضربه هوگو و کسب ۲ امتیاز توانست اولین امتیاز را کسب کند و راند اول را با پیروزی به اتمام برساند،

در راند دوم ماشین امتیاز گیری تاتیانا روشن شد و با گرفتن امتیاز سر امتیازات خود را به عدد۵ رساند و کار را برای کیمیا سخت تر کرد ، سرانجام کیمیا توانست با گرفتن امتیاز تنه خود را به تاتیانا نزدیک کند، اما تاتیانا خطر را حس کرد و با گرفتن امتیاز تنه، راند دوم را با امتیاز ۷ به پایان رساند.

تاتیانا راند سوم را نیز با برتری آغاز کرد و امتیازات خود را به عدد۱۱ رساند و بازی را به کام کیمیا تلخ تر کرد. علیزاده که در راند دوم هیچ امتیازی کسب نکرده بود در این راند نیز تنها به دلیل یک خطای تاتیانا یک امتیاز کسب کرد و در نهایت مغلوب دختر روس شد.

بدین ترتیب کیمیا علیزاده برای کسب مدال برنز خواهد جنگید. او همچنان این شانس را دارد که مدال برنز خود در المپیک ریو را تکرار کند وبه جمع 2 مداله های تاریخ المپیک در تکواندو بپیوندد.

البته اگر کیمیا علیزاده موفق به شکست رقیب روس خود می شد این شانس را برای ناهید کیانی از ایران ایجاد می کرد که او بتواند در جدول شانس مجدد برای برنز تلاش کند که این موقعیت برای کیانی نیز از دست رفت.

کیمیا علیزاده پس از المپیک ریو بارها آسیب دید و حتی بازی های آسیایی جاکارتا را هم از دست داد. در آن زمان کسی فکر آن را نمی کرد که علیزاده چنین بازگشت موفقی داشته باشد گرچه اندوه بزرگ ورزش ایران، پناهندگی اوست.

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=63937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.