14
رهایی از یک مخمصه و رویارویی با مخمصه دیگر

ناهید کیانی به جای علیزاده، حریف قهرمان المپیک شد

  • کد خبر : 63671
  • 30 تیر 1400 - 13:36
ناهید کیانی به جای علیزاده، حریف قهرمان المپیک شد
با مثبت شدن تست کرونا نماینده شیلی، جدول مسابقات وزن دوم المپیک تکواندو با حضور ۱۶ تکواندوکار برگزار خواهد شد و ناهید کیانی، تنها نماینده تکواندو زنان ایران، به مصاف جید جونز خواهد رفت.

به گزارش ” آی دبلیو اسپورتس ” آژانس ورزش زنان ایران؛ تست کرونای فرناندا آگوئیر تکواندوکار ۲۱ ساله شیلیایی در فرودگاه ژاپن مثبت شد تا دارنده مدال برنز پان آمریکا مجبور به کناره‌گیری از رقابت‌های وزن ۵۷- کیلوگرم تکواندوی بانوان المپیک ۲۰۲۰ توکیو شود و این اتفاق موجب تغییر حریف ناهید کیانی شود.

آگوئر پس از سفر از ازبکستان به پایتخت ژاپن، دو آزمایش در فرودگاه انجام داد که هر دو مثبت بودند.

کمیته المپیک شیلی (COCH) اعلام کرد که آزمایش او قبل از عزیمت به توکیو منفی شده بوده اما طبق اعلام مربی این ورزشکار جواب دو مرحله تست این تکواندوکار در فرودگاه توکیو مثبت اعلام شده و او دیگر امکان حضور در مسابقات را نخواهد داشت.

با این اتفاق جدول مسابقات وزن دوم المپیک تکواندو بانوان که پیش از این قرار بود با حضور ۱۷ نفر برگزار شود، تغییر کرد و رقابت‌های این وزن با حضور ۱۶ تکواندوکار برگزار خواهد شد.

پیش از این قرار بود ناهید کیانی نماینده تکواندو ایران و رنکینگ ۱۷ مسابقات در دور نخست به مصاف کیمیا علیزاده نفر شانزدهم رنکینگ رقابت‌ها از تیم پناه‌جویان برود اما با مثبت اعلام شدن کرونای تکواندوکار شیلیایی، نماینده کشورمان در دور نخست حریف جید جونز، دارنده دو مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ و یک مدال طلا، نقره و برنز مسابقات جهانی خواهد شد.

اگر منتظر یک دیدار جذاب تمام ایرانی بین کیمیا علیزاده و ناهید کیانی بودید، باید از آن صرف نظر کنید. این تقابل حساس می توانست یا یک پیروزی حیثیتی یا یک شکست شرم آور برای تکواندوی ایران داشته باشد.

رقابت با جید جونز برای ناهید کیانی دشوارتر است. جید جونز دارنده طلای المپیک است و بخت مدال در این مسابقات. بنا بر این یک حذف زودهنگام در دور اول، برای ناهید کیانی محتمل است .

دست اندرکاران تکواندو ایران و کمیته ملی المپیک ترجیح می دهند اگر قرار است حذفی اتفاق بیفتد برابر جید جونز باشد و نه کیمیا علیزاده. شکست ناهید کیانی برابر علیزاده می توانست به برافروخته شدن موج حمایت از کیمیا و سیبل شدن تصمیم گیرندگان در داخل ایران در مورد لزوم حفظ کیمیا علیزاده بینجامد.

کیانی در صورت پیروزی در این دیدار مهم با برنده مسابقه پاتریشیا آدامکیویژ از لهستان و شو لی جون از چین خواهد رفت. پیروزی بر جید جونز اگرچه سخت است اما غیرممکن نیست و ناهید کیانی هم، با شگفتی سازی، بیگانه نیست.

کیمیا علیزاده نیز در طرف مقابل جدول با ایلگون از ترکیه دیدار خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=63671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.