14
چشم به کاراته و تیراندازی

شانس مدال ورزش زنان در المپیک توکیو | دست خالی نمی‌مانیم

  • کد خبر : 63203
  • 17 تیر 1400 - 18:42
شانس مدال ورزش زنان در المپیک توکیو | دست خالی نمی‌مانیم
المپیک توکیو در پیش است و ۱۰ دختر ایران در این المپیک حاضر هستند. آنچه از کاروان ورزش زنان ایران مورد انتظار است الهام بخشی ست همراه با امیدهایی برای مدال در دو رشته.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ المپیک توکیو به زودی آغاز می‌شود و ورزش زنان از کاروان ایران ، در حال حاضر ۱۰ ورزشکار است مگر این که رزیتا علیپور، بار دیگر این فهرست، را یازده نفره کند.

۴ تیرانداز، ۲ کاراته کا، یک قایقران رویینگ (نازنین ملایی)، یک تکواندوکار (ناهید کیانی)، یک بدمینتونیست (ثریا آقایی) و یک دونده (فرزانه فصیحی) ترکیب تیم المپیک ایران در بخش زنان را در توکیو تشکیل می‌دهند.

در حالی که در المپیک ۲۰۱۶ ریو، نام کیمیا علیزاده به دلیل کسب اولین مدال المپیکی تاریخ ورزش زنان ایران بر سر زبان‌ها افتاد، المپیک توکیو این ظرفیت را دارد تا شرکای جدیدی برای علیزاده پناهنده، دست و پا کند.

نگاهی کارشناسی به تیم ۱۰ نفره ایران نشان می‌دهد ایران در دو ۱۰۰ متر و بدمینتون شانسی برای مدال ندارد و این شانس در قایقرانی رویینگ و تکواندو نیز با توجه به رقبای نمایندگان ایران و رکوردهای گذشته، بسیار کمرنگ است.

در این شرایط، چشم امید ایران برای مدال آوری در بخش زنان به تیراندازی و کاراته دوخته می‌شود و البته این فرصت در کاراته فراهم‌تر به نظر می‌رسد.

تیراندازی ؛ گروه امیدوارها

از میان ۴ تیرانداز ایران در المپیک، هانیه رستمیان جوان باید از حضور در این رویداد خشنود باشد. شرایط او به گونه‌ای است که المپیک برای او تجربه بزرگی است اما کسب مدال توسط او دور از ذهن است.

۳ تیرانداز ایران در بخش تفنگ شانس بیشتری نسبت به هم تیمی‌شان در بخش تپانچه دارند اما برای دیدن نتیجه کار آن‌ها تنها باید صبور بود و به یک نمایش بی نقص در مرحله مقدماتی و تیمی المپیک امیدوار بود.

نجمه خدمتی از جمع ۱۰ نفره تیم دختران المپیکی، تنها ورزشکاری است که برای دومین بار در المپیک حاضر می‌شود. او به اتمسفر المپیک واقف است و همه منتظرند تا حاصل تجربه ریو را در عملکردی شگفت آور در توکیو ببینند.

آرمینا صادقیان و فاطمه کرم زاده به عنوان دو جوان خوش آتیه، گرچه بارها نشان داده‌اند که می‌توانند دست به کارهای بزرگ بزنند اما راه آن‌ها تا کسب مدال هموار نیست.

در مورد هر ۳ تیرانداز ایران باید گفت همه چیز به عملکرد روز مسابقه آن‌ها بستگی دارد. آن‌ها برای انجام کارهای بزرگ، به اندازه کافی بزرگ و توانا هستند اما برای این که در جمع مدال آوران باشند باید بی‌نقص عمل کنند.

چشم به کاراته ؛ طلایی در کار هست؟

در نهایت، چشم امید کاروان به دختران کاراته کا است. حمیده عباسعلی کاراته کای اول آسیا در دهه اخیر در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم و پای ثابت مدال‌های لیگ جهانی کاراته، در صورتی که اتفاقی غیرمنتظره روی ندهد شانس کسب مدال را خواهد داشت.

در حقیقت فاصله بین حمیده عباسعلی خوب و حمیده عباسعلی ناآماده، فاصله بین مدال طلا تا مدال برنز است و این، یعنی از حالا می‌توان روی او برای کسب یک مدال خوشرنگ حساب کرد.

با این وجود در مورد حمیده عباسعلی باید به ۲ نکته توجه داشته باشیم: ۱) اتفاقات دنیای کاراته مثل حذف او در دور اول مسابقات جهانی اسپانیا در سال ۲۰۱۸ ۲) مصدومیت کهنه او که موقعیت او را کمی متزلزل می‌کند

دیگر چهره کاراته ایران سارا بهمنیار است. کاراته کای جوان گیلانی در شرایطی که کسی روی او حساب باز نمی‌کرد المپیکی شد و در ۲ سال اخیر در اوج بوده است. عملکرد او در لیگ جهانی کاراته می‌گوید او نیز شانس مدال است.

شاید شانس کسب مدال طلا توسط او نسبت به حمیده عباسعلی کمتر به نظر برسد اما در هر حال او آن قدر کاراته کای باکیفیتی هست که توکیو را دست خالی ترک نکند. ۲ مدال از کاراته؟ چرا که نه.

جمع بندی

با در نظر گرفتن اتفاقات و حوادث خوب و بد، ورزش زنان ایران با کسب یک مدال از المپیک توکیو هم سربلند خواهد بود و این سربلندی بر اساس شانس مدال تیم ۱۰ نفره ایران ارزیابی می‌شود.

اگر زندگی روی خوش به دختران ایران نشان دهد ممکن است حتی با ۳ مدال توکیو را ترک کنیم. (۲ مدال برای عباسعلی و بهمنیار و یک مدال برای تیراندازی).

نگاه واقع‌بینانه اما می‌گوید کسب یک یا حداکثر دو مدال، محتمل‌ترین اتفاقی است که برای کاروان ایران رخ می‌دهد و این یک یا دو مدال هم به کاراته‌ای متعلق است که در المپیک پاریس دیگر حضور نخواهد داشت.

سایر اعضای تیم، همین که خود را به این مرحله رسانده‌اند کار بزرگی کرده‌اند. باید تفاوت‌ها در همه زمینه‌ها را بپذیریم. تیم ۱۰ نفره ایران، بیش از مسئولیت مدال‌آوری، مأموریت الهام بخشی را بر عهده دارد.

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=63203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.