13
دختران فوتسال بالاخره پاداش خود را گرفتند اما...

تقدیم با عشق و کسر مالیات | سیر تا پیاز پرداخت پاداش ۲۰۱۸ به تیم ملی فوتسال

  • کد خبر : 58745
  • 28 فروردین 1400 - 21:21
تقدیم با عشق و کسر مالیات | سیر تا پیاز پرداخت پاداش ۲۰۱۸ به تیم ملی فوتسال
پاداش قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان پس از قهرمانی در سال ۲۰۱۸ در آسیا پس از ۳ سال امروز به آنها پرداخت شد در حالی که با کسر مالیات و بدون توجه به تورم، ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای هر یک واریز شده است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ پس از ۳ سال امروز پیامک واریز مبلغ ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بابت قهرمانی سال ۲۰۱۸ آسیا برای اعضای تیم ملی فوتسال زنان به معنای تسویه حسابی نه چندان شیرین بود.

در بهار سال ۱۳۹۷ مصادف با سال ۲۰۱۸ میلادی بود که تیم ملی فوتسال زنان ایران با پیروزی بر ژاپن در مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا در تایلند برای دومین بار پیاپی جام قهرمانی قاره کهن را بالای سر برد.

با وجود عکس‌های یادگاری و پیام‌های تبریک مسئولان وقت فدراسیون فوتبال، پاداش قهرمانی ملی پوشان و کادر تیم ملی صرف هزینه‌های دیگر شد و این مورد به انتهای جدول اولویت‌های مالی فدراسیون فوتبال سقوط کرد.

تیم ملی فوتسال زنان ایران

پاداش مساوی با یک پراید!

در آن زمان ۲۲ میلیون تومان برای هر یک از اعضای تیم ملی در نظر گرفته شده بود که با این مبلغ در سال ۹۷ می‌شد یک دستگاه خودرو پراید خریداری کرد.

با گذر زمان، هر یک از مسئولان فدراسیون فوتبال ماه به ماه، قول پرداخت قریب‌الوقوع این پاداش را می‌دادند که هرگز محقق نشد تا دوره ریاست فدراسیون نشینان به پایان رسید و کادر جدید فدراسیون فوتبال در اسفند ۹۹ مستقر شدند.

لیلا صوفی زاده نایب رییس فدراسیون فوتبال در این زمینه به عنوان یکی از متهمان تأخیر عنوان می‌شود. منتقدان او می گویند صوفی زاده به عنوان نفر اول فوتبال و فوتسال زنان ایران، حق دختران ملی پوش را آن طور که باید، مطالبه نکرد.

تیم ملی فوتسال زنان ایران

با حضور شهره موسوی در صندلی نایب رییسی فدراسیون فوتبال، او در بدو شروع فعالیت خود قول داد تا شب عید سال ۱۴۰۰ مطالبات ملی پوشان پرداخت می‌شود که البته این اتفاق با تأخیری یک ماهه، سرانجام رخ داد.

نکته قالب توجه این است که از پاداش ملی پوشان نیز مالیات کم شده است به طوری که با کسر مالیات از همان مبلغ ۲۲ میلیون تومان وعده داده شده در سال ۱۳۹۷، امروز در پایان فروردین ۱۴۰۰ مبلغ ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به اعضای تیم داده شده است.

کسر مالیات از یک سو و تعیین همان مبلغ سال ۹۷ از سوی دیگر سبب دلخوری اعضای تیم سال ۲۰۱۸ شد گرچه برخی از آن‌ها این دلخوری را بروز دادند و برخی تصمیم به سکوت گرفتند.

تیم ملی فوتسال زنان ایران

علی کریمی چهره محبوب فوتبال ایران که از زمان انتخابات ۹۹ ریاست فدراسیون فوتبال ارتباط مناسبی با جامعه فوتسال زنان پیدا کرده نیز به این موضوع واکنش نشان داد.

با این پاداش چه می‌توان کرد؟

به طور تقریبی با این مبلغ، امروز کار خاصی نمی‌توان کرد جز خرید یک دستگاه لپ تاپ معمولی، یک دوچرخه یا برای مدتی تأمین هزینه پوشاک و هزینه‌های جانبی یک زندگی ورزشی مثل سفر، مداوا و تجهیزات.

برای خرید یک دستگاه پراید در سال ۱۴۰۰، باید ۶ یا ۷ بازیکن تیم ملی پاداش‌هایشان را روی هم بگذارند. البته فدراسیون فوتبال پرداخت این پاداش را در حیطه وظایف مدیران قبلی می‌داند و به همین دلیل اعتقاد دارد نمی‌تواند مبلغی بر آن بیفزاید به ویژه این که از نظر مالی در مضیقه است.

تیم ملی فوتسال زنان ایران

از سوی دیگر، شهره موسوی نایب رییس کنونی فدراسیون فوتبال نیز امروز گفته است که به خاطر موضوع کسر مالیات نباید فدراسیون فوتبال را زیر سؤال برد زیرا کسر مالیات، قانون است و به فدراسیون مرتبط نیست و نباید در این مورد، کم لطفی شود.

در هر صورت، پرونده پاداش‌های تیم ملی فوتسال، این قضیه کش‌دار و اعصاب خرد کن بالاخره امروز بسته شد. گرچه این پایان، چندان شیرین نبود اما در هر صورت، زنده کردن پولی که همچون بیماری دچار مرگ مغزی بود، التیام بخش است.

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=58745
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.