22
نگران وضعیت پرداخت دستمزد کاراته کاها هستیم

جلیل پور: ادامه لیگ‌های کاراته نیازمند ۲ تا ۳ ماه زمان آماده سازی است

  • کد خبر : 46503
  • 25 خرداد 1399 - 14:56
جلیل پور: ادامه لیگ‌های کاراته نیازمند ۲ تا ۳ ماه زمان آماده سازی است
سرمربی تیم کاراته شهرداری سمنان در سوپر لیگ کاراته و تیم هیئت اصفهان در لیگ برتر کاراته می‌گوید اگر قرار است لیگ ادامه یابد باید به تیم‌ها ۲ تا ۳ ماه وقت برای آماده سازی داده شود و اگر قرار است تعطیل شود باید آخرین رده بندی، ملاک پایان لیگ برتر و سوپر لیگ باشد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران؛ سازمان لیگ کاراته هنوز به طور رسمی تکلیف سوپر لیگ و لیگ برتر کاراته زنان ۹۸ را مشخص نکرده است و سوپر لیگ کاراته که از ۱۸ بهمن ماه پس از برگزاری دیدارهای دور یازدهم در وضعیت معلق قرار دارد.

راضیه جلیل پور سرمربی تیم کاراته شهرداری سمنان است که تیمش در رده دوم جدول سوپرلیگ قرار دارد و همچنین تیم لیگ برتری او، هیئت اصفهان نیز در مرحله نهایی لیگ برتر و گزینه اصلی قهرمانی است.

جلیل پور در گفتگو با پایگاه خبری ورزش زنان ایران اظهار کرد: من تنها سرمربی هستم که هم در لیگ برتر و هم در سوپرلیگ تیم دارم. زمانی که موضوع تعطیلی مسابقات مطرح شد من موافق نبودم و نظرم این بود که پس از کرونا، به تیم‌ها فرصت دهند که به آمادگی لازم برسند و دوباره درگیر مسابقه شوند. در شرایطی که هنوز مجوزی برای برگزاری مسابقات صادر نشده ما گزینه‌ای جز برگزار نشدن مسابقات نداریم. در این شرایط تمرین هم امکانپذیر نیست زمانی که از رعایت پروتکل بهداشتی حرف می زنیم این پروتکل در مورد تمرین هم صادق است. حفاظت از سلامتی بازیکنان مهم ترین وظیفه است.

او ادامه داد: تیم لیگ برتر ما (هیئت اصفهان) فقط یک شکست داشت و گزینه اول قهرمانی است و تیم سوپر لیگ ما (شهرداری سمنان) هم شانس قهرمانی دارد زیرا ۳ بازی مهم دیگر نیز در پیش است اما پذیرفتیم که بر اساس آخرین رده بندی لیگ خاتمه پیدا کند. همچنین اگر قرار باشد در سوپرلیگ بر اساس آخرین جدول، رتبه بندی شود پس باید در لیگ برتر هم همین شرایط را داشته باشد. با این وضعیت ما باید در لیگ برتر قهرمان و در سوپر لیگ نایب قهرمان اعلام شویم.

سرمربی تیم لیگ برتری هیئت کاراته اصفهان گفت: شنیده‌ام که گفته‌اند در لیگ برتر مسابقات بیشتری باقی مانده. این اشتباه است. در لیگ برتر، هر ۴ تیم حاضر در مرحله پایانی باید یک دور شامل ۲ بازی طی یک روز انجام می‌دادند تا مسابقات به پایان برسد اما تیم‌های حاضر در سوپر لیگ باید ۳ مسابقه انجام دهند و مسابقات فرسایشی تر است.

جلیل پور با ابراز نگرانی بابت پرداخت نشدن دستمزد کاراته کاها عنوان کرد: قراردادها در کاراته ناچیز است اما در حال حاضر این خطر وجود دارد که اسپانسر بابت اینکه ادامه مسابقات لغو شده مبالغ باقی مانده را کسر کند. مجاب کردن باشگاه‌ها به پرداخت مطالبات هم از طریق تعیین رتبه، برگزاری اختتامیه و حضور نمایندگان باشگاه‌ها و رسانه‌ها در آن اختتامیه امکانپذیر است به طوری که اسپانسرها در صورت تعیین قهرمان تمام تعهدات خود را انجام دهند.

سرمربی تیم سوپر لیگی شهرداری سمنان همچنین گفت: خروجی جلسه با سازمان لیگ هنوز مشخص نیست. ما دوست نداریم بدون مسابقه قهرمان یا نایب قهرمان باشی اما مهم ترین موضوع در مورد ادامه دادن رقابت‌ها این است که تیم‌ها باید برای ادامه کار آماده شوند. حتی اگر از هفته آینده مجوز مسابقه داده شود تیم‌ها امکان مسابقه را ندارند و قطعاً اغلب بازیکنان آسیب می‌بینند. آنها به ۲ تا ۳ ماه تمرین نیاز دارند. تمریناتی که نفرات در ایام کرونا داشته‌اند به هیچ وجه برای یک مسابقه رسمی کافی نیست و اگر قرار است لیگ را ادامه دهیم باید این موضوع را هم مد نظر قرار دهیم نه اینکه همه چیز فدای پایان هر چه سریع تر لیگ ها شود.

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=46503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.