19

مبارز دیواره‌ها | درباره راحیل رمضانی ؛ دختر سنگ نورد خوش آتیه ایران

  • کد خبر : 44881
  • 17 اردیبهشت 1399 - 17:38
مبارز دیواره‌ها | درباره راحیل رمضانی ؛ دختر سنگ نورد خوش آتیه ایران

برای راحیل رمضانی سنگ نورد جوان اهل همدان، رویا تازه آغاز شده. او قوی است، زیبا می اندیشد و سال ها به داشتن او افتخار خواهیم کرد. در مسابقات قهرمانی آسیا در هند درخشید و ستاره جدیدی برای سنگ نوردی ایران است.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران : او یک استعداد فوق العاده است. در رشته ای که دختران زیادی در آن فعالیت نمی کنند. در خانواده کوچک دختران سنگ نورد ایران، راحیل رمضانی یک جواهر ارزشمند برای امروز و آینده است.

راحیل رمضانی ۱۸ ساله و متولد همدان است. وقتی ۱۰ ساله بود با سنگ نوردی آشنا شد و این آشنایی مسیر زندگی اش را به سمت فعالیت جدی در این رشته تغییر داد.

فاطمه سلیمانی اولین مربی راحیل بود که حدود ۶ سال او را تعلیم داد. از دورانی که افتخار آفرینی‌های بین المللی راحیل رمضانی آغاز شد او تحت نظر الناز رکابی دختر اول سنگ نوردی ایران و همچنین رضا چاشی از مربیان سرشناس این رشته قرار گرفت.

همچنین از اولین سالی که او از نظر سنی واجد شرایط حضور در مسابقات قهرمانی کشور شد همواره در این مسابقات یا قهرمان یا نایب قهرمان بوده است.

راحیل می گوید: “در اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در اغلب مسابقات فینالیست بودم اما هیچ وقت مدال نمی‌گرفتم. این طلسم سرانجام در سال ۹۸ در مسابقات قهرمانی آسیا در هند شکست و یک طلا و یک برنز به دست آوردم. این اتفاق، پیروزی بزرگی برای من بود.”

راحیل این روزها در خانه تمرین می‌کند. او دیواره‌ای در خانه دارد و تلاش می‌کند آمادگی اش را در خانه حفظ کند.ماجرای ورودش به این رشته نیز جذاب است و نشان می دهد او تا چه اندازه برای تبدیل شدن به یک ستاره ساخته شده .

راحیل درباره ورودش به سنگ نوردی خاطره جالبی دارد:” دوستی داشتم که بسیار پرانرژی و فعال بود. در حقیقت او سنگ نوردی را پیدا و به من اصرار کرد که من را وارد این رشته کند. او یک ماه تمام اصرار می‌کرد و من سرانجام تسلیم شدم و همه چیز پس از آن تغییر کرد. در اولین مواجهه با دیواره، تمام مسیر دیواره مبتدی‌ها را طی کردم و همین نظر مربیان را جلب کرد. بعد از ۲ ماه از شروع کارم در سنگ نوردی، مسابقات نونهالان کشور در تهران برگزار می‌شد. در آن مسابقات شرکت کردم و قهرمان شدم آن هم فقط پس از ۲ ماه از آشنایی با سنگ نوردی. “

برای راحیل رمضانی، رویا تازه آغاز شده. او قوی است، زیبا می اندیشد و سال ها به داشتن او افتخار خواهیم کرد.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *منبع: اختصاصی *انتشار ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹- ساعت: ۱۷:۰۹

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=44881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.