19
ورزش زنان در استانها

ورزش زنان در سال ۹۸ | قزوین الگوی مشارکت ورزش و شهرداری

  • کد خبر : 44637
  • 11 اردیبهشت 1399 - 12:28
ورزش زنان در سال ۹۸ | قزوین الگوی مشارکت ورزش و شهرداری
در سال ۹۸ با تعامل شورا و شهرداری شهر قزوین، بخشی از تیم‌های لیگی قزوین تحت پوشش شورا و شهرداری قزوین قرار گرفتند

حامد اسماعیلی – پایگاه خبری دختران قهرمان : ورزش زنان در استان قزوین در سال ۹۸ نسبت به گذشته در مسیر رشد قرار گرفته است. در سالی که گذشت حدود ۳۷۳۰۰ ورزشکار زن در استان قزوین در زمره ورزشکاران سازمان یافته قرار گرفته‌اند.

حدود ۱۲ هزار نفر در میان ورزشکاران زن استان قزوین در جمع ورزشکاران همگانی قرار می‌گیرند و پس از ورزش همگانی، حدود ۵۲۰۰ ورزشکار زن در این استان از بدنسازی و پرورش اندام در جمع ورزشکاران رسمی زن استان قزوین حضور دارند.

در ژیمناستیک ۳۲۰۰ دختر ورزشکار قزوینی ثبت شده‌اند و والیبال با ۳ هزار نفر، تکواندو با ۲۲۰۰ نفر و کاراته با ۱۱۰۰ نفر در جمع رشته‌های بعدی مورد اقبال دختران استان قزوین حضور دارند.

در میان شهرهای استان قزوین، شهر البرز دومین شهر بزرگ استان قزوین و مرکز شهرستان البرز در ۱۴ کیلومتری جنوب شرقی شهر قزوین واقع شده به همراه تاکستان و قزوین در بین شهرهایی قرار دارد که بیشترین رشد جمعیت دختران ورزشکار را به خود اختصاص داده‌اند.

مهم‌ترین اتفاق ورزشی در ورزش زنان قزوین در سال ۹۸ در پی تعامل اداره کل ورزش و جوانان این استان با شهرداری قزوین رخ داد به طوری که در موضوع تیم‌های لیگی، با تعامل شورا و شهرداری شهر قزوین، بخشی از تیم‌های لیگی قزوین تحت پوشش شورا و شهرداری قزوین قرار گرفتند و این موضوع، دغدغه بزرگ و همیشگی جذب حامی مالی و تامین هزینه حضور تیم‌ها در لیگ را پوشش داد.

کبدی کاران قزوینی حضور مستمری در لیگ زنان دارند

تیم‌های بسکتبال، والیبال، کبدی، تیراندازی، کاراته و تکواندو نمایندگان قزوین در لیگ‌های گوناگون و سطوح مختلف ورزش کشور بودند. تیم والیبال شهرداری قزوین که در سال ۹۷ به لیگ برتر رسیده بود در لیگ ۹۸ تیمی موفق – در مقایسه با داشته‌های خود و سایر مدعیان – بود و در بسکتبال، تیم قزوین به فینال لیگ دسته اول رسید و به لیگ برتر بسکتبال صعود کرد.

کبدی، تیراندازی، ژیمناستیک و قایقرانی رشته‌های آمایشی و قهرمانی ورزش زنان قزوین هستند و در شاخص دعوت به تیم‌های ملی، دختران قزوین در کاراته، تکواندو، کبدی، بسکتبال، والیبال و تیراندازی در جمع مدعوین به تیم ملی هستند. قزوین در المپیاد استعدادیابی دختران در رشته‌های کونگ فو، پنچاک سیلات، تنیس و قایقرانی نتایج درخشانی به دست آورد. همچنین قزوین در سال ۹۸، میزبانی مسابقات بسکتبال ۳ نفره، بدمینتون و قایقرانی را بر عهده داشت.

فاطمه صفرپور مربی تیم ملی تکواندو از مربیان شاخص ورزش قزوین است

سنجش قامت دختران روستایی و بررسی و رفع مشکلات اسکلتی با بهره گیری از متخصصان باتجربه تربیت بدنی یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین بوده است.

یکی از مهم‌ترین نقاط تمرکز در ورزش قزوین در سال ۹۸، استعدادیابی دختران بود به طوری که خروجی همین برنامه استعدادیابی به ورزش زنان قزوین کمک کرد تا در برخی رشته‌ها در لیگ‌ها و مسابقات قهرمانی نونهالان و نوجوانان کشور حضوری چشمگیر داشته باشد و در ادامه تعداد دختران دعوت شده به تیم‌های ملی در رده‌های سنی پایه، افزایش یافت.

۱۵۰ باشگاه در سطح استان قزوین به زنان خدمات ارائه می‌دهند که البته بخش اعظم این رقم به باشگاه‌های مشترک مردان و زنان تعلق دارد. این آمار تقریباً یک سوم از مجموع باشگاه‌های ورزشی استان قزوین را تشکیل می‌دهد.

فاطمه آقازادگان استعداد شاخص بسکتبال ایران از قزوین به تیم ملی جوانان راه پیدا کرد

در مورد قزوین، یک نقطه روشن و ارزشمند دیگر وجود دارد و آن، راه اندازی مقوله جدیدی به نام باشگاه‌های کودکان در این استان است و پسران و دختران خردسال در شرایطی متناسب با سن خود می‌توانند ورزش کنند و نتایج این اقدام در آینده در حوزه قهرمانی و همچنین سلامت آشکار خواهد شد.

قزوین در بخش ورزش همگانی در سال ۹۸ نزدیک به ۳۰۰ برنامه همگانی برگزار کرد و در بخش روستایی، خانه‌های ورزش روستایی کمک بزرگی برای دختران علاقمند به ورزش در روستاها بود و تجهیزات مورد نیاز ورزشی را برای آنها فراهم کرد و استقبال فوق العاده ای از سوی زنان روستایی قزوین از این خانه‌های ورزش روستایی انجام شده است که اتفاقی نیکو در ورزش زنان است.

شهلا محمودی دو و میدانی کار قزوینی

در میان چهره‌های شاخص ورزش زنان قزوین در بخش مربیان، فاطمه صفرپور مربی تیم ملی تکواندو، آمنه محمودی مربی تیم ملی فوتسال جوانان، اکرم قهرمانی مربی تیم ملی والیبال جوانان، زهرا بهشتی راد مربی تیم ملی سه گانه، مهدیه ریاضی مربی تیم ملی قایقرانی و افسانه حسن نایبی مربی تیم ملی بسکتبال جوانان مربیان شاخص هستند.

مژگان خدادادی و فاطمه آقازادگان در بسکتبال، فاطمه خدابنده لو در کبدی، فاطمه اعتدادی در فوتسال، شهلا محمودی در دو و میدانی، هانا سلطانی در تنیس، لیلا برجعلی در کاراته، سمیرا جلیل وند در گلبال، تهمینه کربلایی در پنچاک سیلات نیز ملی پوشان شاخص ورزش زنان قزوین را تشکیل می‌دهند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=44637

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.