17

الهام کاکلی ؛ از جاکارتا تا انگیزه های 31 سالگی پیشروی بدون سر و صدای اضافه

  • کد خبر : 44460
  • 07 اردیبهشت 1399 - 11:30
الهام کاکلی ؛ از جاکارتا تا انگیزه های 31 سالگی پیشروی بدون سر و صدای اضافه

الهام کاکلی یکی از ۲ دونده ایرانی حاضر در بازی‌های آسیایی جاکارتا در بخش زنان بود. او در ۳۱ سالگی همچنان باانگیزه و پرقدرت ادامه می‌دهد. الهام یکی از ده‌ها دونده الهام بخش ایران و الگویی برای جوان ترهاست.

حامد اسماعیلی – پایگاه خبری ورزش زنان ایران : ۲۵ ثانیه و ۱۲ صدم ثانیه. این رکورد الهام کاکلی در ماده ۲۰۰ متر بازی‌های آسیایی جاکارتا بود. تجربه متفاوت و بزرگ الهام در زندگی خود به عنوان یک دو و میدانی کار این گونه به پایان رسید.

خاطره جاکارتا هنوز با الهام است و از آن به عنوان بهترین و بدترین خاطره زندگی اش یاد می‌کند: “جاکارتا برای بهترین خاطره بود زیرا چون برنامه ریزی و تلاش کردم و بدون هیچ کمکی از فدراسیون و بدون هیچ اردوی آمادگی و هیچ امکانات ویژه ای، به دستش آوردم و حضور در بازی های آسیایی جاکارتا به عنوان یک معتبرترین رویداد ورزشی قاره، برای هر کسی افتخار است و در مجموع این تجربیات ارزشمند بود.

الهام کاکلی در مورد برنامه‌های آینده اش می‌گوید: “با شرایطی که وجود دارد نمی‌توان درباره آینده نظر قاطعی داد اما تمریناتم را زیر نظر مربی ام ادامه می‌دهم تا در آینده رکوردم را بهتر کنم. در حال حاضر مسابقه مهمی در پیش نیست به جز المپیک که آن هم بدون امکانات و اردوهای مکفی، کسب سهمیه آن دور از ذهن است. همه برای کسب ورودی المپیک تلاش می‌کنند اما تلاش به تنهایی کافی نیست و بخشی از کار، زیرساخت است. ایران در المپیک توکیو ۲ سهمیه در بخش مردان کسب کرده و در فرصت محدود باقی مانده، کار برای کسب سهمیه‌های بیشتر قدری مشکل است.”

او عنوان می‌کند:” در سال ۹۸ در مسابقات آغاز فصل در ماده ۲۰۰ متر قهرمان شدم و با کمی چالش برای من همراه بود چون من همیشه در ماده ۴۰۰ متر و ۲۰۰ متر قهرمان بودم و قهرمانی برایم کمی عادی شده بود و این گونه شد که امسال در لیگ در ماده ۱۰۰ متر که ماده غیر تخصصی ام بود شرکت کردم و البته نتیجه قابل قبولی نگرفتم بر خلاف ماده ۲۰۰ متر که در آن، موفق بودم. اما به نظرم گاهی به یک چالش جدید نیاز دارید تا از یکنواختی و توقف تدریجی فرار کنید.”

الهام پس از استراحتی کوتاه در مسابقات بین المللی داخل سالن فجر شرکت کرد و مدال طلای ۴۰۰ و ۴ در ۴۰۰ متر امدادی را به دست آورد و همراه تیم دانشگاه آزاد قهرمان این مسابقات هم شد. تنها ۲ نفر بودند که در این مسابقات ۲ طلا کسب کردند و هر ۲ نفر نیز از تیم دانشگاه آزاد این عنوان را کسب کردند. او در حال حاضر برای مسابقات آغاز فصل تمرینات خود را دنبال می‌کند.

البته این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا تمرینات او هم تحت تاثیر قرار گرفته است. وقفه در تمرینات سبب نگرانی دو و میدانی کاران شده و همه ورزشکاران با نگرانی در مورد وضعیت آمادگی خود، منتظر آینده هستند.

الهام کاکلی ۳۱ ساله است اما این سن برای پایان دادن به دوران قهرمانی سن زیادی نیست. حداقل برای الهام کاکلی که همچنان برای مسابقه دادن هم انگیزه دارد و هم توان. کاکلی در این زمینه می‌گوید:” تا هر زمانی که احساس کنم می‌توانم حرفی برای گفتن داشته باشم ادامه می‌دهم. هنوز به هدف‌هایی که می‌خواهم نرسیده‌ام. می‌خواهم بدون سر و‌صدای اضافه و با پشتکار و انگیزه پیش بروم. متاسفانه در ایران این مسائل وجود دارد که سن مطرح هست یا فردی که ازدواج کرده یا بچه دار شده نمی تواند مثل سابق به ورزش حرفه‌ای ادامه دهد.”

دو و میدانی کار شاخص ایران ادامه می‌دهد: “دو و میدانی یک رشته رکوردی است و اگر توان حفظ و بهبود رکوردتان را داشته باشید باید به فعالیت ادامه دهید. جاستین گاتلین در سن ۳۶ سالگی در ماده ۱۰۰ متر بولت افسانه‌ای را گرفت و هنوز هم مسابقه می‌دهد آن هم در ماده‌ای که می‌گویند اوجش ۲۵ یا ۲۶ سالگی است پس من فارغ از سن شناسنامه‌ای به ورزشم ادامه می‌دهم.”

الهام یکی از ده ها دونده الهام بخش ایران است. او الگویی برای جوان ترهاست.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *منبع: اختصاصی*انتشار ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹- ساعت: ۱۱:۲۸

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=44460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.