20

سال سینوسی مهشید؛ با خاطره یوکوهاما | همراه با صدرنشین رنکینگ تنیس روی میز ایران

  • کد خبر : 44069
  • 24 فروردین 1399 - 16:00
سال سینوسی مهشید؛ با خاطره یوکوهاما | همراه با صدرنشین رنکینگ تنیس روی میز ایران

حضور در یوکوهاما مقدمه ای بر حضور مهشید اشتری در مسابقات جهانی مجارستان بود. مسابقاتی که اشتری با شکست ۴ بر ۳ برابر نماینده میزبان در گروهش دوم شد و نتوانست از گروه خود صعود کند.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران : مهشید اشتری جوان مشهدی تنیس روی میز ایران همچنان نفر اول رده بندی برترین پینگ پنگ بازان ایران در ر نکینگ ملی است. سال ۹۸ برای او سالی پرمخاطره بود. سالی با روندی سینوسی که گاهی با درخشش در یوکوهاما او را به اوج رساند و گاهی در مسابقات داخلی، به او یادآوری کرد که فاصله اش با رقبا میلی متری است.

مهشید اشتری یکی از سرمایه‌های امروز تنیس روی میز ایران است. او در کنار ندا شهسواری، شیما صفایی، پریناز حاجیلو، فاطمه جمالی فر و چند جوان آینده دار دیگر چشم امید تنیس روی میز ایران هستند. او در طول سال، زیاد سفر می‌کند، فراوان مسابقه می‌دهد و حاصل آن، گاهی پیروزی است و گاهی شکست.

سال ۹۸ برای مهشید اشتری با چلنچ پلاس عمان آغاز شد اما نقطه درخشان بین المللی برای دختر مشهدی، مسابقات کاپ آسیا در یوکوهاما بود. در آن مسابقات ۱۶ نفر برتر آسیا حضور داشتند و نفر اول آسیای میانه، سهمیه حضور در ژاپن را داشت که این سهمیه با توجه به جایگاه مهشید اشتری به او و ایران رسید.

او در گروه خود با وجود ۲ پیروزی و یک شکست موفق به صعود نشد و با رتبه یازدهم و پاداش ۱۴۰۰ دلاری به کار خود پایان داد. مهشید در این مسابقات برابر مانیکا باترا نفر اول هند و دارنده رنکینگ ۵۶ جهان و دارنده مدال طلای بازی‌های کشورهای مشترک المنافع به میدان رفت و با نمایشی خیره کننده ۳ بر ۲ به پیروزی رسید.

این پیروزی برابر باترا سبب شد وب سایت فدراسیون جهانی تنیس روی میز در گزارشی با اشاره به این مسابقه نفس گیر به تمجید از اشتری بپردازد و پیروزی اشتری با رنک ۱۶۳ جهان برابر نفر ۵۶ رنکینگ جهانی را نتیجه‌ای شوک آور قلمداد کند.

حضور در یوکوهاما مقدمه ای بر حضور مهشید در مسابقات جهانی مجارستان بود. مسابقاتی که اشتری با شکست ۴ بر ۳ برابر نماینده میزبان در گروهش دوم شد و نتوانست از گروه خود صعود کند.

مهشید سال ۹۸ را سالی قابل قبول می‌داند و می‌گوید: پس از یک بهار موفق و پس از آن افتی نسبی، در اواخر سال حس کردم که وضعیت خوبی دارم. هم در پرو تور بلاروس و هم فنلاند از عملکردم راضی بودم و نقطه اوج آن مسابقات انتخابی تیم ملی در آذر بود که در آن موفق بودم بر خلاف اولین انتخابی امسال که ضعیف عمل کردم و مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی را از دست دادم.

اد ادامه می دهد : “به هر حال هیچ بازیکنی نمی‌تواند مدعی باشد که همیشه در اوج قرار دارد. بخصوص اینکه همان طور که شما تلاش می‌کنید دیگران هم در حال تمرین کردن هستند. “

مهشید در عرصه باشگاهی، بازیکن تیم شهرداری شهر بابک است. با این تیم در فصل گذشته قهرمان شد و حالا منتظر است با پایان بحران کرونا و از سر گیری لیگ، دوباره با دوستانش قهرمان لیگ شود. او همچنان رویای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را در سر دارد. ۴ سال بعد او بازیکن باتجربه‌تری خواهد بود.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی*منبع: اختصاصی*انتشار ۲۴ فروردین ۱۳۹۹- ساعت: ۱۶:۲۲

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=44069

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.