26

مدال طلا در اتریش | حمیده عباسعلی سهمیه المپیک گرفت

  • کد خبر : 42718
  • 12 اسفند 1398 - 7:49
مدال طلا در اتریش | حمیده عباسعلی سهمیه المپیک گرفت

حمیده عباسعلی ستاره کاراته ایران در روزی که مصدوم شد و به خاطر مصدومیت روی سکو نیز نرفت، مدال طلای کاراته وان اتریش را به دست آورد و موفق به کسب سهمیه حضور در المپیک توکیو شد.

حامد اسماعیلیآی دبلیو اسپورتس: سومین مرحله از لیگ جهانی کاراته ۲۰۲۰ در سطح پرمیر لیگ یکشنبه ۱۱ اسفند ۹۸ در شهر سالزبورگ اتریش به پایان رسید و اتفاق مهم این رویداد، نهایی شدن کسب سهمیه حضور در المپیک توکیو برای حمیده عباسعلی کاراته کای سنگین وزن ایران بود.

حمیده عباسعلی که پیش از این تا حدود زیادی حضورش در المپیک را مسجل کرده بود سرانجام به طور رسمی مهر تایید بر این رخداد شیرین برای کاراته و ورزش زنان ایران زد و موفق شد ضمن کسب مدال طلای وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم اولین دختر کاراته کای ایرانی شود که حضورش در المپیک نهایی شده است.

حمیده عباسعلی در دیدار نهایی وزن خود به مصاف سیلیو فراکوتی ایتالیایی رفت و ۲ بر یک برابر او به پیروزی رسید و صاحب مدال طلای کاراته وان شد. البته بخش نگران کننده این مسابقه، آسیب دیدگی حمیده عباسعلی از ناحیه زانو بود به طوری که حمیده حتی برای دریافت مدال خود نیز نتوانست حاضر شود.

تصاویر منتشر شده از حمیده عباسعلی او را در حال مداوای پزشکی روی زانو نشان می‌دهد. بدین ترتیب به نظر می‌رسد او مدتی دور از میادین خواهد بود تا بتواند بار دیگر تمرین کند. دوری او از میادین با توجه به اینکه عباسعلی سهمیه المپیک را کسب کرده، دیگر نگران کننده نیست.

حمیده در دسته به اضافه ۶۸ کیلوگرم در دور اول برابر الساندرا استوبلوا از بلغارستان ۵ بر صفر پیروز شد. استوبلوا همان کاراته کایی بود که در نیمه نهایی کاراته وان پاریس برابر نماینده ایران شکست خورده بود و این شکست دوباره برای او تکرار شد.

حمیده در دور دوم چنیز جمی از تونس را ۳ بر صفر از پیش رو برداشت. پیروزی ۲ بر صفر برابر سوفیا برولتسوآ از قزاقستان که چهره شاخص کاراته وان‌های سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود حمیده عباسعلی را به نیمه نهایی رساند. پیروزی حمیده در یک بازی انتقامی علیه حریف قزاق رخ داد زیرا ۲ هفته قبل در کاراته وان دوبی، حمیده با شکست ۲ بر صفر برابر همین کاراته کا از دور مسابقات حذف شده بود و نوبت انتقام برای حمیده خیلی زود از راه رسید.

با صعود عباسعلی به نیمه نهایی، در این مرحله، ماریا تورس گارسیا از اسپانیا حریف چغر و سرسختی برای حمیده بود اما رقابت نفس گیر ۲ کاراته کا با برتری ۴ بر ۳ دختر ایرانی به پایان رسید. حالا حمیده این فرصت را دارد تا امروز با پیروزی بر سیلیو فراکوتی از ایتالیا طلایی دلچسب از کاراته وان اتریش را به دست بیاورد.

کاراته کای موفق ایران در اولین مرحله کاراته وان ۲۰۲۰ در پاریس با شکست حریف ترک خود طلایی شده بود و در سالزبورگ دومین طلا از سومین کاراته وان سال را از آن خود کرد.

حالا همه چیز برای حضور او در المپیک فراهم است و او هر روز ما را به کسب مدال المپیکی برای کاراته زنان ایران امیدوارتر می‌کند. سال ۲۰۲۰ برای او فوق العاده پیش رفته است. حمیده عباسعلی در اولین مرحله لیگ کاراته وان سری آ در شیلی طلا گرفت، در پاریس طلایی شد و حالا سومین طلا را دشت کرده است.

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=42718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.