16

۳ دلیل برای بازگشت کیمیا علیزاده | فردا روز دیگری است

  • کد خبر : 39919
  • 17 دی 1398 - 15:47
۳ دلیل برای بازگشت کیمیا علیزاده | فردا روز دیگری است

کیمیا علیزاده پس از مدال برنز المپیک ریو، حالا پس از ۴ سال فرصتی برای حضور دوباره در المپیک ندارد. او درگیر چالش‌های فراوانی شد اما ما ۳ دلیل داریم که نشان می‌دهد او سرانجام بازخواهد گشت.

حامد اسماعیلی – آی دبلیو اسپورتس سال آینده و در زمان برگزاری المیک ۲۰۲۰ توکیو، کیمیا علیزاده ۲۲ ساله خواهد بود اما نه در میدان بلکه در خانه. او در ۱۸ سالگی برنز المپیک ریو را به دست آورد و اگر همه چیز خوب پیش می‌رفت او می‌توانست دورانی تاریخی برای ورزش ایران رقم بزند اما او هنوز چیز زیادی را از دست نداده است.

کیمیا علیزاده برمی گردد به این ۳ دلیل:

۱) او در المپیک ۲۰۲۴ پاریس ۲۶ ساله خواهد بود. یک تکواندوکار ۲۶ ساله همچنان جوان است و از نظر پختگی شرایط بهتری نسبت به قبل پیدا کرده است. بنا بر این عدم حضور در توکیو به معنای پایان او نخواهد بود. کیمیا می‌تواند حداقل در المپیک ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ که ۳۰ ساله می‌شود حاضر باشد و البته همه چیز به خودش بستگی دارد.

۲) وقتی یک بار موفقیتی کسب می‌کنید و در تکرار آن وقفه ایجاد می‌شود این فرصت را به مخالفان یا منتقدان می‌دهید که موفقیت شما را به شانس و اقبال ربط دهند پس موفقیت دوم پاسخ مناسبی خواهد بود. کیمیا به این دلیل باز خواهد گشت که دوست ندارد مدال برنزش در ریو، اتفاق و نسیمی که وزیدن گرفته و متوقف شده، قلمداد شود.

۳) کیمیا انگیزه و انرژی کافی برای بازگشت دارد. او از نظر روانی قدرتمند است و تسلیم شرایط سختی که در ماه‌های سپری شده برایش به وجود آمد نشده است. او گهگاه نشان می‌دهد که همچنان برای جنگیدن قوی است و می‌خواهد بازگردد. به همین دلیل او از توان بالقوه بازگشت برخوردار است و فقط مانده تبدیل توان بالقوه به بالفعل. او انجامش خواهد داد.

“کیمیا بودن به خاطر برنز ریو”برای او تکراری شده یعنی اشباعی در کار نیست. او حالا باید خراب کند و از نو بسازد. کیمیا تاریخ را یاد گرفته است. زمین خوردن را، بلند شدن را. تاریخ معلم خوبی است و الگوهای بازگشت، فراوان دارد.

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=39919

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.