19

نظرات پروانه کران خسروی در راه اعزام دختران فوتبالیست زیر ۱۵ سال به تورنمنت کافا

  • کد خبر : 27553
  • 06 شهریور 1398 - 11:01
نظرات پروانه کران خسروی در راه اعزام دختران فوتبالیست زیر ۱۵ سال به تورنمنت کافا

پروانه کران خسروی مربی تیم ملی فوتبال دختران زیر 15 سال ایران در آستانه اعزام ملی پوشان نوجوان به مسابقات فوتبال کافا “اتحادیه آسیای مرکزی” در مورد تیم ملی و شرایط حاکم بر فوتبال زنان صحبت کرده است.

فرزانه قنبر دزفولی – آی دبلیو اسپورتس: مسابقات فوتبال زیر ۱۵ سال دختران تورنمنت کافا با حضور تیم‌های تاجیکستان، ازبکستان، ایران و قرقیزستان از ۲۲ الی ۲۵ شهریور ماه به میزبانی ازبکستان در شهر تاشکند برگزار می‌شود.

پروانه کران خسروی مربی تیم ملی فوتبال زیر ۱۵ سال در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس در باره حضور در این مسابقات صحبت کرده است:

۳۸ نفر را از بین ۳۰۰ بازیکن انتخاب کردیم

تیم فوتبال زیر ۱۵ سال دختران ایران شهریور ماه به تورنمنت کافا در ازبکستان اعزام می‌شوند که این رقابت‌ها با حضور چهار تیم از ۴ کشور برگزار می‌گردد. با توجه به قوانین بازی‌ها در این رده سنی، مسابقات ۷۰ دقیقه و شامل ۲ نیمه ۳۵ دقیقه‌ای است. همچنین شش بازیکن می‌توانند روی نیمکت ذخیره‌ها حضور داشته باشد.

بازیکنان جهت حضور در تیم ملی فعالیت خود را از اوایل تابستان در مسابقات فستیوال‌های استانی آغاز کردند. زمان کمی برای تشکیل تیم داشتیم. مجبور شدیم بازیکنان را در فستیوال زیر ۱۵ سال که در کرج برگزار شد، انتخاب کنیم. بیش از ۳۰۰ بازیکن از استان‌های مختلف کشور در این فستیوال حضور داشتند و ما ۳۸ نفر را انتخاب کردیم. البته حدود پنج تا شش نفر از بازیکنان منتخب، دروازه بان هستند.

۱۸ بازیکن به ازبکستان می‌روند

بازیکنان حداقل سه مرحله اردو را برای آماده سازی و هماهنگی تا زمان اعزام پشت سر خواهند گذاشت. دور اول اردوی آماده سازی دختران زیر ۱۵ سال از سوم شهریور ماه در آکادمی فوتبال زیر نظر شادی مهینی آغاز شد تا بازیکنان تمرینات خود را برگزار و برای حضور در مسابقات کافا آماده شوند. این اردو تا روز هفتم شهریورماه ادامه خواهد داشت و بازیکنان در روز هفتم شهریورماه یک دیدار دوستانه با تیم منتخب تهران برگزار خواهند کرد.

اردوی دوم که از ۱۱ لغایت ۱۸ شهریور ماه به طول می‌انجامد، با حدود ۲۴ نفر برگزار می‌شود و اردوی سوم، متصل به اعزام است. در واقع ما ۱۸ بازیکن برای تشکیل تیم ملی می‌خواهیم که دو نفر از آنها دروازه بان هستند.

جمعه ۲۲ شهریور تیم ایران به مصاف تاجیکستان می‌رود. شنبه ۲۳ شهریورماه دیدار بین تیم‌های قرقیزستان و ایران برگزار می‌شود و روز دوشنبه ۲۵ شهریورماه ساعت ۱۹: ۳۰ بازی بین دو تیم ازبکستان و ایران برگزار می‌شود.

اختصاص ساعت‌های مرده به فوتبال بانوان

در حال حاضر فوتبال بانوان با مشکلات سخت افزاری روبه رو است. برای انجام تمرینات از زمین چمنی که مختص به بانوان باشد، برخوردار نیستیم و در ساعت‌های مرده به تمرین می‌پردازیم. این مشکل در تمام استان‌ها وجود دارد. همیشه تمرینات ما در بدترین ساعت‌های روز برگزار می‌شود.

من چندین سال است که کاندیدای مربیگری تیم ملی هستم. از سال ۸۶ تمام تیم‌های پایه‌ای که هدایت آنها را به عهده داشتم، چه در فوتبال و چه در فوتسال توانستند مقام‌های اول یا دوم را در سطح کشور به خود اختصاص دهند و کسب این افتخارات باعث شد که امسال بتوانم به عنوان مربی تیم ملی برگزیده شوم.

دعوت شدگان چه کسانی هستند

سیده فاطمه یوسفی، روژین تمریان و هستی ساکی زاده از ایلام، فاطمه براتی، مریم امیدی و دنیا میرزایی از اصفهان، ماهک علی رضایی و مبینا خلیلی دسترجردکی از البرز، محدثه زلفی، سوینج سلیمانی و زهرا کدخدازاده از آذربایجان شرقی، حنانه افرادی، زینب شعبانی یگانه، کیمیا عباس زاده، دیانا نوروزی، نازنین زهرا و منصوره الوارث از تهران، الهه افشار دوست و نادیه فلاح از خراسان رضوی، نفیسه منتشلو از کردستان، مریم سادات موسوی و شیما کرد زنگنه از خوزستان، آریانا جوزانی و فاطمه اسپرجانی دو بازیکن از استان فارس، مریم دینی و فاطمه عبدالرحیمی از قزوین، نسترن اسدی، ستایش شیرازی، زهرا زیدآبادی و فاطمه زید آبادی از کرمان، غزل مرشدی نیکنان، حسنا پرویزی و آرمیتا محمدخانی راد از کرمانشاه، فاطمه جعفر نوده از گلستان، هاجر نعیمی از گیلان، سیده زینب عاشمی از مازندران، بیتا ملأ علی اکبری از مرکزی و فاطمه محمد پور از کهگیلویه و به ویر احمد بازیکنان دعوت شده به اردو هستند.

iwsports instagram telegram هفته دوم لیگ برتر فوتسال بانوان | پیروزی خراسان رضوی و برد مس رفسنجان در دربی کرمان

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=27553

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.