15

نگاهی به تور تنیس روی میز اراک | قهرمانی شیما و الینا ؛ مزد ثبات و نظم

  • کد خبر : 24747
  • 31 تیر 1398 - 9:50
نگاهی به تور تنیس روی میز اراک | قهرمانی شیما و الینا ؛ مزد ثبات و نظم

پرونده مرحله اول رقابت دخترها در تور نوجوانان و جوانان بسته شد. اراک شاهد درخشش شیما صفایی و الینا رحیمی بود. در حال و هوایی انرژیک و جذب کننده، دختران همدان و آذربایجان غربی نشان دادند که همچنان دور، دور آنهاست. این، مزد مزد ثبات و نظمی ست که به آن ها دیکته شده.

حامد اسماعیلی – آی دبلیو اسپورتس: در دیدار نهایی مسابقات تور تنیس روی میز اراک ، الینا رحیمی پینگ پنگ باز اول این رده سنی از آذربایجان غربی به دیدار مبینا صبحانی خواه از بوشهر رفت و ۳ بر صفر به پیروزی رسید. تارا سوری از بوشهر و ستایش ایلوخانی از همدان مشترکا سوم شدند.

الینا رحیمی برای قهرمانی، در دور حذفی عقیله ارشادی فر از خراسان شمالی، فرشته ساجدی از توابع تهران و مائده حسینی حلم از همدان را برد و کار سختی برای عبور از سد این حریفان نداشت. زمانی که در یک چهارم نهایی به فاطمه سادات کیایی از البرز برخورد کرد پیش بینی می شد مبارزه سخت تری در پیش داشته باشد اما نه در این بازی و نه در مسابقه بعد برابر استعداد نوظهور بوشهری، تارا سوری یک گیم هم به حریفان نداد. او برای قهرمانی شایسته بود.

در دیدار فینال تور جوانان نیز شیما صفایی ستاره همدانی تنیس روی میز ایران برابر الینا رحیمی به میدان رفت و در یک بازی نزدیک ۴ بر ۳ به پیروزی رسید. الینا رحیمی که در تور نوجوانان نیز فینالیست شده بود در یک روز در ۲ فینال به میدان رفت.

کیمیا رستمی از تهران و هدیه آقا محمدی از همدان مشترکا مقام سوم تور جوانان را کسب کردند. شیما صفایی با قهرمانی در تور جوانان بار دیگر شایستگی های خود را به نمایش گذاشت با این حال درخشش الینا رحیمی اتفاق ویژه این مسابقات است.

گرچه این بار اول نیست که الینا در چنین مرحله ای به میدان می رود اما به نظر می رسد او هر روز در حال پیشرفت است و حضور او در فینال تور رده سنی جوانان و قهرمانی توام او در تور نوجوانان بیش از هر چیز ثباتی را به نمایش می گذارد که از این پینگ پنگ باز آینده دار دیده ایم.

سمت راست کیمیا رستمی و سمت چپ شیما صفایی، نفرات سوم و اول تور جوانان در اراک – مرحله اول

اما در مورد قهرمان. شیما صفایی. تکرار نام او به عنوان قهرمان یا فینالیست تورها در یکی دو سال اخیر نشان می دهد او از مرحله Talent بودن گذر کرده و به ستارگی رسیده است. شاید آنچه میان او و بزرگترها فاصله می اندازد تنها تجربه بین المللی کمتر نسبت به آنها باشد.

شیما در تور اراک، در نیمه نهایی با اقتدار و بدون دادن گیم به کیمیا رستمی از تهران که خود یکی از بازیکنان طراز اول در این رده سنی است، به فینال رسید.پیش تر پریا خضر را حذف کرده بود و اجازه شگفتی سازی به کم نام و نشان ترها در مراحل قبل را هم نداده بود.

اینکه سرمایه های آینده – و حتی همین حالا – نظیر شیما صفایی و الینا رحیمی تا کجا پیش می روند به عزم آنها وابسته است و ادامه مسیر حرفه ای در تنیس روی میز ایران. اغراق آمیز نیست اگر بگوییم بخش مهمی از پروژه رشد ستاره های جوان را فدراسیونی پیش می برد که در آرامش، با نظم و حرفه ای گری قرار است بانی اتفاقات بزرگ در آینده باشد.

 

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=24747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.