17

دغدغه های کاراته زنان از زبان مدیر تیم های ملی / برنامه هست ؛ ابزار نیست!

  • کد خبر : 1820
  • 19 اسفند 1396 - 0:42
دغدغه های کاراته زنان از زبان مدیر تیم های ملی / برنامه هست ؛ ابزار نیست!

مدیر تیم های ملی کاراته زنان می گوید تعدد برنامه های فدراسیون کاراته از یک سو و تنگناهای مالی فدراسیون از سوی دیگر سبب شده چالش های جدی در مورد وضعیت تمرینی و آماده سازی تیم های ملی زنان وجود داشته باشد.

افسانه باقری در گفتگو با “رسانه ورزش زنان ایران IWSPORTS” درباره برگزاری مسابقات انتخابی نوجوانان و جوانان تیم ملی کاراته اظهار کرد: هدف از برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی ، شناسایی ترکیب نهایی تیم اعزامی به رقابتهای قهرمانی آسیا در ژاپن است و مسابقات قهرمانی آسیا 20 اردیبهشت در ژاپن برگزار می شود.

وی افزود: مسابقاتی که 18 اسفند برگزار شد بخشی از روند انتخابی تیم ملی است و نفرات برتر باید با مدال آوران برون مرزی مسابقه دهند تا به ترکیب نهایی تیم های ملی نوجوانان و جوانان برسیم و پس از تعطیلات ، مرحله نهایی انتخابی و سپس اردوی تیم های ملی آغاز می شود.

مدیر تیم های ملی کاراته زنان گفت: مشکل اصلی برای آماده سازی دختران کاراته کای ما ، وضعیت پشتیبانی از تیم ها است به طوری که تیم های ملی نیاز به سالن و خوابگاه دارند اما فشار تیم های ملی در همه رده های سنی و هر 2 بخش مردان و زنان روی سالن کبکانیان است و ما برای برنامه ریزی اردوی نوجوانان و جوانان دختر با چالش مواجه هستیم.

باقری عنوان کرد: هماهنگی تمرینات و اردوی تیم های ملی بسیار دشوار است و تداخل برنامه تیم ها دردسر آفرین است. ما می دانیم که برای موفقیت تیم های ملی در مسابقات قهرمانی آسیا و سایر رویدادهای بین المللی باید چه مسیری برویم اما ابزار کامل طی کردن این مسیر را در اختیار نداریم.

وی تاکید کرد: ما باید از حداقل امکانات حداکثر بهره را ببریم. جوانان کاراته کای ما باید مسیری را برای کسب سهمیه المپیک جوانان طی کنند و مسابقات جوانان آسیا در ژاپن بخشی از این مسیر است اما دغدغه آماده سازی این تیم را داریم.

مدیر تیم های ملی کاراته زنان گفت: یک تیم برای موفقیت باید از تغذیه مناسب ، فیزیوتراپ ، روانشناس و بدنساز مناسب بهره مند باشد. فدراسیون کاراته نگاه مثبتی به بخش زنان دارد و گاهی رئیس فدراسیون کاراته ، در برخی شرایط ممکن است امتیاز خاصی برای بانوان قائل شود اما مشکل کلی در فدراسیون با توجه به وسعت فعالیت ، مسائل مالی است و آماده سازی تیم های ملی هم پر هزینه است.

باقری گفت: کشورهای دیگر امکانات خوبی دارند و در حال سرمایه گذاری هستند. عربستان زمانی هیچ جایگاهی در کاراته نداشت اما در مسابقات اندونزی در بخش مردان در یک وزن طلا می گیرد و این نشان می دهد برنامه محوری و سرمایه گذاری همراه با هم ، نتیجه مثبت می دهد.

وی با تاکید بر لزوم دانش افزایی مربیان داخلی گفت : مربیان ما باید از اطلاعات به روز مطلع باشند و دانش به روز آن ها می تواند به کمک ستارگان مستعد ما بیاید. در کاتا فاطمه صادقی یک ستاره است و اگر دانشی که در اختیار وی قرار می گیرد به روز و جهانی باشد صادقی به سرعت رشد می کند و در مورد تمام کاراته کاهای ما ، همین شرایط وجود دارد.

مدیر تیم های ملی کاراته زنان ایران گفت: کاراته ظرفیت موفقیت و کسب مدال را دارد اما شرایط تمرین برای ما فراهم نیست. برای موفقیت فاکتورهای زیادی در کنار هم قرار می گیرد. ما برنامه ریزی خوبی داریم اما ابزار نداریم. به همین دلیل است که باید با داشته های حداقلی خود را مهیای مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن کنیم.

لینک کوتاه : https://www.iwsports.ir/?p=1820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.